arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

روسیه به نخستین داروی کرونا در این کشور مجوز فروش در داروخانه داد

روسیه مجوز فروش داروی «کروناویر» (Coronavir) ساخت این کشور را برای درمان بیماران دچار بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ صادر کرد. شرکت «آر-فارم» (R-Pharm) سازنده این دارو اعلام کرد روز جمعه ۲۸ شهریور اعلام کرد این داروی ضدویروس ممکن است تا هفته آینده در داروخانه‌ها در روسیه عرضه شود. این اعلام شرکت داروسازی روسی، نشانه‌ای دیگر از این است که این کشور به شدت در تلاش است که پیشگامی در مبارزه با کروناویروس را حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه مجوز فروش داروی «کروناویر» (Coronavir) ساخت این کشور را برای درمان بیماران دچار بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، شرکت «آر-فارم» (R-Pharm) سازنده این دارو اعلام کرد روز جمعه ۲۸ شهریور اعلام کرد این داروی ضدویروس ممکن است تا هفته آینده در داروخانه‌ها در روسیه عرضه شود.

تایید داروی کروناویر که به نسخه پزشک قابل‌تهیه است، به دنبال تایید یک داروی دیگر روسی برای درمان کووید-۱۹ به نام «آویفاویر» (Avifavir) در ماه مه (اردیبهشت) است.

هر دوی این داروها بر اساس ماده فعال «فاویراپیر» (favipiravir) ساخته‌شده در ژاپن تولید شده‌اند که به طور گسترده‌ای در این کشور به عنوان اساس درمان‌های ضدویروسی به کار رفته است.

این اعلام شرکت داروسازی روسی، نشانه‌ای دیگر از این است که این کشور به شدت در تلاش است که پیشگامی در مبارزه با کروناویروس را حفظ کند. روسیه قبلا تست‌های تشخیصی کووید-۱۹ ساخت این کشور را صادر و چندین معامله بین‌المللی برای عرضه واکسن ضد کرونای ساخت این کشور به نام «اسپوتنیک ٰV» امضا کرده است.

شرکت آر-فارم می‌گوید مجوز انجام کارآزمایی‌هایی بالینی مرحله سوم شامل ۱۶۸ بیمار را برای کروناویر دریافت کرده است.

این دارو قبلا در ماه ژوئیه (تیر) برای استفاده در بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان تایید شده بود.

کارآزمایی بالینی کروناویر روی شمار نسبتا کمی از بیماران انجام شده است.

از طرف دیگر سازمان ناظر دارویی اروپا روز جمعه استفاده از داروی کورتونی دگزامتاوزن برای درمان بیماران کووید-۱۹ تایید کرد. این تایید پس از آن انجام می‌شود که پژوهشگران بریتانیایی در بررسی چند هزار بیمار موثر بودن این دارو برای درمان بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ ثابت کردند.

نظرات بینندگان