arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

وکیل روح‌الامینی: دفاعیات سعید مرتضوی در مورد پرونده کهریزک در دادگاه رد شد

به گفته وکیل روح‌الامینی، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران رد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح‌الامینی و زهره حقیقی، از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داد.

وی گفت: اسفند ماه پارسال شعبه اول دیوان عالی کشور با استناد به ماده 474 با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی موافقت کرد و به شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

طاهری با بیان اینکه اعاده دادرسی برای قسمتی از رأی انجام شد که در خصوص بازداشت غیرقانونی صادر شده بود، ادامه داد: جلسه دادگاه روز 21 مرداد برگزار و سعید مرتضوی و وکیل وی لوایح دفاعیه خود را ارائه دادند.

وی افزود: طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده که ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

گفتنی است؛ سید عبدالحسین روح‌الامینی و همسر ایشان خانم زهره حقیقی، جوادی‌فر و کامرانی، شاکیان پرونده هستند که فرزندان آنها در سال 88 در بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک بازداشت موقت شدند که در خلال آن فوت کردند.

نظرات بینندگان