arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

گفت‌وگوی مکرون و بن‌زاید: توافق سازش ابوظبی و تل آویو باعث تقویت امنیت و صلح می‌شود

«محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی روز شنبه تماس تلفنی از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد. دو طرف درباره توافق سازش امارات با اسرائیل صحبت کرده و مدعی شدند که این توافق باعث تقویت ثبات، امنیت و صلح شده و به توسعه و موفقیت مردم منطقه منجر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد ابوظبی روز شنبه تلفنی درباره توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی روز شنبه تماس تلفنی از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد.

در این تماس تلفنی، بن زاید و ماکرون درباره راه‌های ارتقای روابط دوجانبه و همکاری میان دو کشور در راستای منافع یکدیگر صحبت کردند.

ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهور فرانسه همچنین درباره آخرین تحولات خاورمیانه، موضوعات مربوط به منافع دوجانبه و تلاش‌ها برای حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

دو طرف درباره توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرده و مدعی شدند که این توافق باعث تقویت ثبات، امنیت و صلح شده و به توسعه و موفقیت مردم منطقه منجر خواهد شد.

امارات و بحرین به تازگی توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی در کاخ سفید امضا کردند؛ توافقی که با خشم و محکومیت بسیاری از گروه‌های مردمی در جهان عرب به خصوص فلسطینیان همراه شده است.

البته امارات سال‌ها بود که به صورت غیر رسمی روابط گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی داشت و اقدام اخیر در کاخ سفید تنها آشکارسازی این روابط پنهانی به شمار می‌آید.

نظرات بینندگان