arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

روز استقلال ؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: مصاف یکشنبه شب استقلال با الشرطه عراق برای آبی ها حکم مرگ و زندگی را دارد. آنها باید برابر رقیبی صف آرایی کنند که الاهلی شش امتیازی، و صدر نشین را برده و نشان داد حریف دست و پا بسته ای نیست.

استقلالی ها در واپسین روز های فصل بسیار ملتهب ۹۸-۹۹ که آبستن حواشی و‌ حوادث فراوان بود ، این فرصت را دارند تا با برتری برابر حریف سخت کوش عراقی صعودشان به دور بعد را مسجل کرده و کام هواداران شان را بعد از مدتها ناکامی شیرین کنند. این در شرایطی ست‌که الوحده امارات دیگر تیم این گروه از ادامه مسابقات انصراف داده و زحمت انجام دو مسابقه سنگین و نفس گیر از دوش استقلال برداشته شده است.

برای تیمی با میلیون ها هوادار که مدتهاست بازگشت استراماچونی را فریاد می زنند گذشتن از سد الشرطه و‌الاهلی کار چندان سختی نیست لکن حریف اصلی آبی ها جایی بیرون از مستطیل سبز بوده و در دل تصمیم گیری ها و عزل و‌نصب ها پنهان شده است. مدیرانی که بدون شناخت کافی از علم مدیریت ورزشی می آیند و نه در جذب بازیکنان خارجی و نه حتی در پشتوانه سازی فاقد کوچکترین تبحر و کار آیی نیستند عامل اصلی ناکامی آبی ها در چند فصل اخیر بوده اند. نگاهی به چهار_پنج سال گذشته این تیم بیاندازید ؛ به بازیکنانی که بیشتر از نیم تا یک فصل را مهمان آبی ها نبوده اند! به آنها که بازی نکرده در محکمه فیفا برنده شده و غرامت های نجومی طلب کرده اند! به شفر ها و استراماچونی ها که به طرزی عجیب کنار رفته تا مجیدی ها بیایند و در نهایت همین آخری که همیشه چمدانش را برای رفتن بسته است ، جام حذفی را مشترکا بهمراه مدیرعاملی که سعی بسیار در فعال نشان دادن خود دارد از کلکسیون افتخارات تاریخ باشگاه دور کردند.

از استقلالی که سالهاست رنگ آرامش را به خود ندیده چه انتظاری می توان داشت؟ تیمی که پرونده ای را نبسته پرونده ای‌دیگر برابرش خود‌نمایی می‌کند را چه به موفقیت و بالندگی؟! گیریم یکشنبه روز استقلال بود و الاهلی هم در بازی بعد مغلوب اراده قوی پسران آبی شد، با این همه مصائب و مشکلات درون باشگاهی چه می کنید؟ با شصت میلیارد غرامتی که استرا طلب کرده و‌فیفا یقینا مهر تایید بر آن‌خواهد زد! با ستاره هایی که مشتری دست به نقد و دلاری دارند و دلشان دیگر با تیم نیست ، با تناقضات شدید میان بازگرداندن مربی ایتالیایی و استخدام الکس نوری و یا به کار گیری گزینه داخلی چه می کنید؟! اینها بخش کوچکی از دلنگرانی های طرفداران استقلال است. آنها حق دارند از این همه بی مبالاتی و بی تدبیری عصبانی باشند.در سناریوی نوشته شده برای آنها بدون شک هیچ اوج و هیجان و موفقیتی پیش بینی نشده است!

نظرات بینندگان