arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در کنگان تا توقیف محموله گردوی قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر و هرمزگان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر و هرمزگان خبر داد.

سردار خلیل واعظی با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی پیرامون فعالیت یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به طور عمده در امر تهیه،حمل و توزیع مواد مخدر فعالیت داشته تحقیقات لازم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدراستان بوشهرانجام شد.

وی ادامه داد: مشخص شد عوامل این باند درصدد حمل مواد مخدر از استان های جنوبی به استان بوشهر می باشند که در یک عملیات مشترک با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان هرمزگان یک دستگاه کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی این استان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بازرسی از کامیون مقدار ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در کنگان

فرمانده انتظامی کنگان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که ۷۶۶میلیون ریال از یکی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ رهام رضایی با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، مالباخته از طریق برنامه دیوار قصد خرید خودرو را داشته و با جلب اعتماد از طریق متهم تمامی مشخصات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبردار قرار داده که در ۲مرحله مبلغ ۷۶۶میلیون ریال از طریق اپلیکیشن سامان کیش برداشت شده است.

سرهنگ رضایی افزود: اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت .

فرمانده انتظامی کنگان از شناسایی و دستگیری متهم خبر داد و تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد، در ابتدا با قصد فروش دستگاه POS اطلاعات کارت بانکی شخصی با هویت معلوم را اخذ و سپس با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار و پس از تماس مالباخته و جلب اعتماد وی مشخصات کامل کارت بانکی وی اخذ و اقدام به انتقال وجه از طریق اپلیکیشن سامان کیش به مبلغ ۷۶۶ میلیون ریال به کارت بانکی شخصی که مشخصات وی را جهت فروش دستگاه POS در اختیار داشتم کرده و سپس سریعا به شیراز رفته و تعدادی تلفن همراه خریداری و از طریق برنامه تلگرام به فروش رسانیده ام.

به گزارش پلیس بوشهر، سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه ۷۶۶ میلیون ریال توسط متهم کلاهبرداری شده است، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با هشدار با شهروندان از آنان خواست از حضور در شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال های نامتعارف و ناشناس جدا خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه های جعلی بانکی باشند.

دستگیری سارقان سیم برق در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی از دستگیری ۲ سارق سابقه دار، با ۳ فقره سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جهانبخش صیادی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی ۲ سارق را شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر کردند، افزود: متهمان در بازجویی های فنی بعمل آمده مجموعا به ۳ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند، از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف جاسازی مواد مخدر در بطری آب معدنی در عسلویه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۳ کیلو تریاک و دستگیری یک توزیع کننده موادمخدر خبر داد.

سرهنگ پیمان فتاحی در بیان جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر، ماموران ایستگاه بازرسی شهید "مصطفی خمینی" عسلویه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان های شرقی قصد ورود به استان بوشهر داشته مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از جعبه اتوبوس ۳ کیلو مواد مخدر از نوع "تریاک" که به طرز ماهرانه ای در بطری های آب معدنی جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه افزود: در این رابطه یک متهم اهل استان های شمالی کشور دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی از پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جهانبخش صیادی در تشریح این خبر عنوان کرد: مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان به همراه نمایندگان اداره بهداشت و درمان، صنعت و معدن و اتاق اصناف ضمن هماهنگی با مقام قضائی به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی سطح شهر "خورموج" تعداد ۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دیگر تخلفات پلمپ شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده الزامی می باشد و ورود بدون ماسک به ادارات دولتی ممنوع بوده و همچنین شرکت در مراسمات و ترحیم بیش از ۱۰ نفر و تجمعاتی که باعث انتشار ویروس کرونا می شود ممنوع است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا در این ایام، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

توقیف محموله گردوی قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری و کشف ۴۰۰ کیلوگرم گردو قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در محور کلمه به بوشکان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: مأموران انتظامی این فرماندهی در حین گشت زنی در محور مواصلاتی "بوشکان –کلمه" یک دستگاه خودروی سواری را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: مأموران در بازرسی از وسیله نقلیه توقیف شده ۴۰۰ کیلوگرم گردو فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۳۰۰میلیون ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در همین ارتباط یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

ایسنا

نظرات بینندگان