arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

وزیر بهداشت: شعله های جدید آتش کرونا در کشور برافروخته شده / اگر ۹۰ درصد مردم رعایت کنند، آن ۱۰ درصد که رعایت نمی‌کنند، همه چیز را زیر سوال می‌برند؛ البته هرگز به این آمار هم نرسیده ایم

وزیر بهداشت گفت: به علت عدم رعایت پروتکل ها، شعله های جدید آتش کرونا در اقصی نقاط کشور برافروخته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت گفت: به علت عدم رعایت پروتکل ها، شعله های جدید آتش کرونا در اقصی نقاط کشور برافروخته شده است.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی، روز سه شنبه در پنجمین آیین پویش ره سلامت (بهره برداری از طرح های عمرانی بهداشتی و درمانی) افزود: موج دوم کووید ۱۹ با همت مسئولان و مدیران نظام سلامت و همه دستگاهها مهار شد و به حداقل رسید اما به علت عدم رعایت ها، در برخی قسمت ها دوباره شعله های جدید این آتش را در کشور می بینیم.

وی گفت: بارها به مردم گفته ایم، اگر ۹۰ درصد مردم رعایت کنند و فقط ۱۰ درصد رعایت نکنند (که هرگز به این آمار نرسیده ایم) با حداقل ها، حداکثرها را زیر سوال می بریم. همکاران من در نظام سلامت بیش از این نیازمند همراهی همگانی هستند.

وزیر بهداشت افزود: همزمانی مدیریت کرونا و توسعه زیربناهای نظام سلامت نشانه ایثار و همت و بلندنطری مردم این سرزمین و مدیران دلسوز نظام است. امروز در پنجمین مرحله پویش ره سلامت شاهد افتتاح پروژه هایی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته هستیم و امیدواریم گوشه ای از عظمت مردم را پاسخ داده باشیم.

وی ادامه داد: به شهدای مدافع حریم، حرم و سلامت مردم درود می فرستیم و امیدوارم هر چه زودتر با همت مردم بتوانیم با همراهی بیشتر بر این بیماری فائق شویم و بتوانم در کنار مردم در استانها حضور داشته باشم.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح های بهداشتی درمانی گفت: در هفته دفاع مقدس هستیم، در روزهای اول جنگ و حمله ناجوانمردانه بعثی ها به ایران در کنار مردم خوزستان بودم، از تلخ ترین خاطرات من این است که آوارگان آبادان و خرمشهر دچار تب ناشی از بیماری تیفوئید بودند و از کودک تا سالمند دچار گرفتاری بیماری تب دار تیفوئید بودند.من مقاله ای خوانده بودیم که یک دارو برای کنترل این بیماری موثر است از این دارو استفاده شد و بعد از ۴۸ ساعت بیماری کنترل شد. همچنین اردوگاهی برای آوارگان خرمشهری ایجاد کردیم. یادمان باشد همه ما و نسل های ایران مدیون مردم آبادان و خرمشهر هستیم و هر کاری برای مردم آبادان و خرمشهر کنیم کم کرده ایم.

نمکی افزود: مردم خوزستان در زمانی که اسلحه نداشتند برای دفاع از مرز پرگوهر ایران، ایستادگی کردند و شهید دادند. امروز هم در جنگ و مبارزه با کووید۱۹ در صحنه هستند و با وجود اینکه در جریان کووید۱۹ دشمنان تبلیغ می کردند در کرمانشاه، کردستان و استان خوزستان مردم رها شده اند، مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی این استانها خوش درخشیدند و بر این توطئه هم فائق آمدیم.

در این مراسم،۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی به در زیربنای ۲۶ هزار و ۹۳۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال در استان خوزستان، لرستان و کرمانشاه افتتاح شد.در طرح پویش ره سلامت قرار است تا فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۴۰۰ پروژه شامل دو هزار تخت آی سی یو تا ۱۲ فروردین افتتاح شود.

نظرات بینندگان