arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

طالبان: مقامات کابل با ادبیات جنگ طلبانه در پی تخریب صلح هستند

طالبان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور افغانستان و معاونانش درباره این گروه تاکید کرد که مقامات کابل با ادبیات جنگ طلبانه در پی تخریب صلح هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از اظهارات اخیر معاونان ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر عدم وجود مفهوم حاکمیت قانون بین این گروه و نیز استبدادی و دیکتاتوری خواندن نظام متبوع طالبان و جنگ‌طلب خواندن آن‌ها، طالبان تاکید کرد که همانطور که در مذاکره با آمریکا نشان داد در مذاکره جدی است و برای پایان جنگ در افغانستان تلاش می‌کند.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت: «مقامات کابل تلاش دارند تا مذاکرات را با سخنان واهی، تفرقه‌افکنانه و دروغ تخریب کنند و مردم افغانستان را در تقابل با این گروه قرار دهند».

در ادامه این مطلب آمده است: این ادبیات که این روزها از آدرس ارگ منتشر می‌شود بیشتر از آنکه ادبیات نرم و ملایم و ادبیات صلح باشد ادبیات جنگ و تخریب روند مذاکرات صلح است.

طالبان ادامه داد: اینکه افرادی این همه از مذاکرات بین‌الافغانی به وحشت افتاده‌اند و نسبت به نظام اسلامی که طالبان از آن بارها سخن گفته هراس دارند چه عواملی جز به خطر افتادن منافع شخصی آنها می‌تواند داشته باشد و چرا آنها به جای استقبال صلح بر طبل جنگ می‌کوبند؟

 

طالبان همچنین تاکید کرد که دولت از طرفی توقع آتش‌بس دارد و از طرفی با اظهاراتش بیشتر شعله‌های جنگ و اختلاف را بر‌می‌افروزد و وقتی با ادبیات جنگ طلبانه به میز مذاکرات پیام‌های منفی مخابره ‌می‌کنند آنها چگونه می‌توانند قابل اعتماد باشند؟

نظرات بینندگان