arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ورق بورس برگشت / قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو چقدر اعلام شد؟ / ادعای پادشاه عربستان: در یک دهه گذشته، دست دوستی به سوی ایران دراز کردیم اما بی‌فایده بود / نخستین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ورق بورس برگشت / قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو چقدر اعلام شد؟ / ادعای پادشاه عربستان: در یک دهه گذشته، دست دوستی به سوی ایران دراز کردیم اما بی‌فایده بود / نخستین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ادعای پادشاه عربستان: در یک دهه گذشته، دست دوستی به سوی ایران دراز کردیم اما بی‌فایده بود: ملک‌ سلمان، پادشاه عربستان در نطق خود در سازمان ملل متحد گفته است که در یک دهه گذشته عربستان سعودی دست دوستی به سوی ایران دراز کرده اما بی‌فایده بوده است.

ورق بورس برگشت: شاخص کل بورس دیروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود و با بیش از ۳۰ هزار واحد افزایش به کانون یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت. عاملات دیروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۰ هزار و ۱۹۴ واحد افزایش، رقم یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴۸۸ واحد صعودی به رقم ۴۱۳ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال انجام دادند.

قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو اعلام شد: ایران خودرودعوتنامه تسویه حساب تعدادی از محصولات خود را با موعد تحویل مهر ٩٩ برای مشتریان ارسال کرد. برهمین اساس قیمت 3 ماهه سوم سال 99 محصولات این شرکت مشخص شد. پژو 207 (پانوراما) با قیمت جدید 156،870،000، پارس ال ایکس  با قیمت جدید 100،080،000، پژو 405 دوگانه سوز با قیمت جدید 84،500،000، پارس سال با قیمت جدید 97،740،000، پژو 206صندوقدار با قیمت جدید 104،790،000، پژو 206 تیپ 2 با قیمت جدید88،660،000 و پژو 405 اس ال ایکس با قیمت جدید 85،560،000.

امیدواری دولت روحانی به امضای سند ۲۵ ساله ایران و چین: رییس دفتر رییس جمهوری درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است، روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

نخستین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود نخستین تاکسی های پرنده در مهرماه به آسمان خبر داد. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی درباره تاکسی‌های هوایی گفت: فعلاً قرار است از این نوع وسایل نقلیه در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد قطعاً رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. به گفته وی، طرح تاکسی هوایی با هواپیماهای ۴ تا ۱۹ نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شوند و هواپیماهای موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند.

درخواست نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور: نماینده اسفراین در مجلس در تذکر شفاهی خواستار اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور شد. حسین‌پور گفت: از هیئت رئیسه پارلمان می خواهیم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کند، هر چند می‌دانیم پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع‌کننده نخواهد بود، با این حال می‌خواهیم حداقل رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و بیش از این به نمایندگان بی‌احترامی نکند.

اعلام آمادگی ۶۰ کشور ثروتمند دنیا برای توزیع جهانی واکسن کرونا: بیش از ۶۰ کشور ثروتمند و توسعه یافته به برنامه سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن کرونا پیوستند. این ائتلاف قصد دارد واکسن احتمالی کرونا را در اولین فرصت و با قیمت کم در اختیار کشورهای فقیر دنیا قرار دهد.

۱۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

حقوق ماهانه یک کارگر در کمتر از ۱۰ روز تمام می‌شود: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اختلاف میان هزینه‌های خانوار کارگری و دستمزد کارگران حداقل به پنج میلیون تومان رسیده است، گفت: با حقوق‌های کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.

قیمت لپ‌تاپ از پراید هم گران‌تر شد: قیمت برخی از مدل‌های لپ‌تاپ در بازار ۱۰۰ میلیون تومان شده است؛ یعنی گران‌تر از یک خودرو پراید در بازار. افزایش نرخ ارز از یک سو و محدودیت واردات منجر به افزایش قیمت برخی از کالا‌ها شده است. لپ‌تاپ یکی از همان کالا‌هایی است که قیمت آن در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر اکثر برند‌های موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت آن‌ها از یک پراید صفر هم گران‌تر است. یکی از نمونه‎های آن لپ‌تاپ DELL Precision ۱۷ M۷۷۲۰ FHD که قیمت آن ۱۸۳ میلیون تومان است.

چرا جسد قاضی منصوری قابل شناسایی نبود؟: برادر غلامرضا منصوری گفت: ظاهراً در کشور رومانی جسد برادرم در شرایط بسیار بدی نگهداری شده بود؛ از طرفی شکاف سر ایشان به خاطر کالبدشکافی انجام شده، وضعیت سر و صورت را کاملاً به هم ریخته بود و هویت جسد به لحاظ بدن پیمایی به هیچ عنوان شناسایی و احراز نشد اما در نتیجه نهایی پزشکی قانونی اعلام شد که نمونه‌های اخذ شده با DNA برادرم مطابقت دارد.

نظرات بینندگان