arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

رامنی: خودداری ترامپ از انتقال مسالمت آمیز قدرت قابل قبول نیست / اساس دموکراسی انتقال مسالمت آمیز قدرت است؛ بدون آن بلاروس خواهیم بود

"میت رامنی" سناتور جمهوریخواه امتناع ترامپ برای انتقال مسالمت آمیز قدرت را غیرقابل تصور و غیرقابل قبول خواند. نظرات سناتور رامنی در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ ساعاتی گذشته در پاسخ به سوالی درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات ماه نوامبر، گفت باید ببیند چه پیش می‌آید زیرا از نظر او صندوق‌های رأی از کنترل خارج هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"میت رامنی" سناتور جمهوریخواه امتناع ترامپ برای انتقال مسالمت آمیز قدرت را غیرقابل تصور و غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایرنا، رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در پیام توییتری نوشت: اساس دموکراسی انتقال مسالمت آمیز قدرت است، بدون آن بلاروس خواهد بود.

به نوشته رامنی، هر پیشنهادی مبنی بر اینکه رئیس جمهور ممکن است به قانون اساسی احترام نگذارد، غیر قابل تصور و غیر قابل قبول است.

نظرات سناتور رامنی در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ ساعاتی گذشته در پاسخ به سوالی درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات ماه نوامبر، گفت باید ببیند چه پیش می‌آید زیرا از نظر او صندوق‌های رأی از کنترل خارج هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید، صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش های ترامپ برای فرار از شکست در این انتخابات تا کنون چندین مقام دموکرات در مورد تبعات پیروز نشدن ترامپ در این انتخابات هشدار دادند.

در همین رابطه سندرز نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیام توییتری نوشت: در سال ۲۰۱۶ زمانی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد اعلام کرد که میلیون‌ها نفر در انتخابات به صورت غیرقانونی شرکت کرده‌اند.

سندرز سناتور ایالت ورمونت در ادامه افزود: حالا شما تصور کنید ترامپ در سال ۲۰۲۰ پس از شکست در انتخابات دست به چه اقداماتی خواهد زد.

سندرز در توییت دیگری هشدار داد، ما باید این واقعیت را درک کنیم و آماده باشیم که ترامپ برای حفظ قدرت ریاست جمهوری هر کاری را که لازم باشد انجام خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود. در نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، بایدن به طور محسوسی از ترامپ جلوتر است.

نظرات بینندگان