arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

مادورو: ۳۰ هزار میلیارد دلار پول ما در حساب‌های بانکی آمریکا و اروپا ضبط شده

رئیس جمهوری ونزوئلا، تهدید به رویارویی مستقیم نظامی را ادعاهایی هشدار دهنده دانست و گفت: آمریکا تحت کنترل دولتی سازش‌ناپذیر و دشمن دیپلماسی و سیاست‌های عالی‌رتبه قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری ونزوئلا، تهدید به رویارویی مستقیم نظامی را ادعاهایی هشدار دهنده دانست و گفت: آمریکا تحت کنترل دولتی سازش‌ناپذیر و دشمن دیپلماسی و سیاست‌های عالی‌رتبه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نیکلاس مادورو شامگاه چهارشنبه در هفتاد و پنجمین نشست سران اعضای سازمان ملل متحد که به صورت ویدئوی ضبط شده سخنرانی کرد، به نیابت از دولت قانونی و مردم ونزوئلا به رئیس مجمع عمومی تبریک گفت.

وی موقعیت جهان را به خاطر شرایط خارق‌العاده انسانی ناشی از کرونا، خاص دانست و افزود: سازمان ملل و کل بشریت با بحران پیچیده و عمیقی از همه‌گیری کووید-۱۹، چالش تغییرات آب و هوایی و توسعه پایدار مواجه است.

رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه داد: به این سناریوی نگران‌کننده، ادعای هشداردهنده قدرت‌های بزرگ برای هدایت بشریت به رویارویی مستقیم در حوزه نظامی افزوده شده است. آخرین مورد آن شاید برای ما رخ داده باشد. ایالات متحده آمریکا به دور از موضع مثبت یا فعال در رهبری، تحت کنترل حکومتی سازش‌ناپذیر و دشمن دیپلماسی و سیاست‌های عالی‌رتبه قرار دارد، زیرا آشکارا چند جانبه‌گرایی و هر نوع قاعده جهانی گذشته را نادیده می‌گیرد.

مادورو با اشاره به حملات مداوم علیه ونزوئلا اظهار کرد: میهن عزیز ما قربانی چندین شکل حمله توسط امپراتوری ایالات متحده، در زمینه رسانه‌ها، سیاسی و اقتصادی است. ما حتی مورد حمله‌های مستقیم نظامی قرار گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: آمریکا با اقدامات یکجانبه تلاش کرده است تا مردم ونزوئلا را تحت سلطه خود درآورد. با این حال، مردم ما همراه با دولت قانونی، قهرمانانه در برابر ظلم و ستم، اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی یک امپراتوری مقاومت کرده اند که امروز جدی‌ترین تهدید جهان چند قطبی و چند وجهی است.

رئیس جمهوری ونزوئلا خطاب به «دولت سلطه‌گر آمریکا» اظهار کرد: قرن ۲۱ میلیون‌ها چشم فراتر از رسانه‌ها می‌بیند. هنوز زمان بازگشت به قانون بین‌المللی وجود دارد. ما به شما می‌گوییم که هنوز زمان دارید تا بی‌اعتباری و ناراحتی جهانی را که خودسرانه و متکبرانه در دنیای هوشیار تحریک می‌کند، برگردانید.

مادورو اضافه کرد: ادامه مسیر نقض منشور ملل متحد آنها را به طور فزاینده‌ای منزوی، بی‌اعتبار و محکومیت تاریخی توسط مردم از جمله مردم خودشان که برای اعتراض علیه نژادپرستی، علیه خشونت پلیس، علیه سوء استفاده به خیابان‌ها آمده اند، منجر خواهد کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار کرد: اقدامات یکجانبه قهرآمیز نه تنها خشم و انزجار مردم در برابر دیکتاتوری جهانی آمریکا را که سعی در تحمیل بر ما دارد، بیدار کرده است بلکه انسجام و ابتکارات ملی را پیرامون اشکال جدید تولید و راه حل‌های فنی و فناوری ایجاد کرده است.

مادورو خاطرنشان کرد: اختراع پاسخی برای آزار و شکنجه صنعت ملی ما بوده است. این همان چیزی است که ونزوئلایی واقعی با گوشت و استخوان علیه کسانی که سعی دارند آن را تحقیر کنند، می‌ایستد. امروز می‌توانم به شما بگویم که انقلابی در نوآوری در میهن ما به راه افتاده است، حمله‌ای جدید برای تبدیل شدن به چرخه‌ای گهربار از فرصت‌ها در برابر آنهایی که به دنبال فروپاشی ملت ما هستند.

وی با اشاره به ضبط بیش از ۳۰ هزار میلیارد دلار از پول این کشور در حساب‌های بانکی آمریکا و اروپا گفت: به همین ترتیب، هر شرکت یا دولتی که هر کالا یا خدماتی را با کشور ما تجارت کند- مواد غذایی، دارو، سوخت، مواد افزودنی مورد نیاز برای تولید بنزین که مردم ما به آن نیاز دارند- مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه این کشور آماده مقاومت در برابر حمله تهاجمی جنایتکارانه و غیرانسانی است، تاکید کرد: ونزوئلا آماده شده است تا از این محاصره توسط ایالات متحده و آمریکای شمالی عبور کند. این نبردی برای صلح، برای میهن ما، برای منطقه و برای بشریت است.

مادورو تصریح کرد: جهان باید بداند ما آماده‌ایم که با نیروی تاریخی، روح، عقل و قوانین بین‌المللی خود با آنها بجنگیم.

آمریکا جدی‌ترین تهدید صلح در جهان
رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: ضروری است که کشورهایی که از صلح دفاع می‌کنند، خود را فعال کرده و به دولت ایالات متحده بفهمانند که در میان یک بیماری همه‌گیر، هیچ کس نمی فهمد و توضیح نمی دهد که افزایش پیگرد کیفری، محاصره علیه کشورهای نجیب از جمله کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا، سوریه، ایران و دیگر کشورهای برادر جهان برای چیست.

مادورو تصریح کرد: به همین دلیل، ما باید خواستار توقف همه اقدامات یک جانبه اجباری و همه تحریم‌های ادعایی شویم و به مردم اجازه دهیم از حقوق خود، حق توسعه و صلح استفاده کنند. ایالات متحده و دولت آن باید عمل قدیمی جرم انگاری کسانی را که در این دنیا تابع دستورات او نیستند و استقلال و حاکمیت خود را حفظ می‌کنند، همانگونه که ما انجام می‌دهیم، کنار بگذارند.

وی افزود: باید این را بگویم که ایالات متحده در این دوره تاریخ، جدی‌ترین تهدید برای صلح در این جهان شده است.

نظرات بینندگان