arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

رئیس قوه قضائیه: لایحه مرتبط با شورای حل اختلاف بزودی در دولت نهایی می‌شود / ایجاد پلیس قضایی در دستور کار است

رئیس قوه قضائیه گفت: لایحه مرتبط با شوراهای حل اختلاف برای رفع مسائل و مشکلات آنها طبق گفته وزیر دادگستری طی یک تا دو هفته آینده از کمیسیون لوایح دولت خارج شده و در مجلس بررسی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس قوه قضائیه گفت: لایحه مرتبط با شوراهای حل اختلاف برای رفع مسائل و مشکلات آنها طبق گفته وزیر دادگستری طی یک تا دو هفته آینده از کمیسیون لوایح دولت خارج شده و در مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رییسی روز پنجشنبه در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان اردبیل بیان کرد: ایجاد پلیس قضایی نیز در دستور کار است و آن را یک ضرورت می‌دانیم. چنانچه به هر دلیلی امکان ایجاد پلیس قضایی فراهم نشد اعتقاد داریم که باید پلیس از هر حیثی اعم از دانش حقوقی و قدرت اجرا برای اعمال دستورات قضایی، مجهز و آماده باشد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع نظارت گفت: نظارت به معنای مچ‌گیری نیست، نظارت دستگاههای نظارتی در کشور برای حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون است.

وی در باره رسیدگی به مسائل و مشکلات کارکنان دستگاه قضا نیز گفت: تصمیم گرفته شده تا با شرایط ویژه کارمندان تبدیل وضعیت شوند و علاوه بر آن جانشین‌پروری و کادرسازی هم در دستگاه قضا مد نظر قرار دارد و باید در دستور کار قرار بگیرد.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: برای غلبه بر مشکلات باید جهادی عمل کنیم و با همین امکانات موجود، با روحیه بسیجی و شبانه روزی، در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

رئیسی افزود: نظام جمهوری اسلامی، که در راس آن، ولی فقیه قرار دارد به جایگاه ولایت و قدسیت اتصال دارد لذا دستگاه قضایی نظام نیز از تقدس برخوردار است و این تقدس باید با رفتار قضات و همکاران قضایی ما حفظ شود.

وی اظهار کرد: هر رای که صادر می‌شود باید مطابق با قانون اساسی و با در نظر گرفتن عدل و انصاف و با لحاظ بی طرفی صورت بگیرد و لازم است قضات دادگستری در این زمینه دقت داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه گره‌گشایی از مشکلات مردم را مسوولیت خطیر دستگاه قضایی دانست و گفت: مردم استان اردبیل در برهه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند بطوریکه در دفاع مقدس ۳۴۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

وی افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت بالایی در بخش های کشاورزی ،صنعتی و گردشگری است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

نشست با کارکنان دستگاه قضا در استان، نخبگان و کارآفرینان و حضور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و شورای اداری استان از جمله برنامه‌های آیت‌الله رییسی در سفر یک روزه خود به اردبیل است.

نظرات بینندگان