arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

چرا نتانیاهو هربار با چمدانی از لباس های کثیف به آمریکا می رود؟ / گزارش واشنگتن پست را بخوانید

به گفته مقامات آمریکایی نخست وزیر اسرائیل سال هاست در میان کارمندان مهمانخانه رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل حمل بار ویژه در سفرهای خود به واشنگتن شهرت پیدا کرده است. لباس ها برای نخست وزیر توسط کارکنان ایالات متحده به طور رایگان تمیز می شوند، مزایایی که در دسترس همه رهبران خارجی است اما با توجه به کوتاه مدت بودن اقامت سران پر کار دولت ها، از این مزایا استفاده چندانی نمی شود. یکی از مقامات آمریکایی با شرط ناشناس ماندن گفت: "نتانیاهوس تنها کسی است که چمدان هایی پر لباسهای کثیف را برای تمیز کردن ما می آورد." "پس از چندین سفر ، مشخص شد که این کار عمدی است."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیشتر سیاستمداران تمام تلاش خود را می کنند تا لباس های کثیف خود را پنهان کنند، اما بنیامین نتانیاهو متفاوت است.

به گزارش انتخاب، به گفته مقامات آمریکایی، نخست وزیر اسرائیل سال هاست در میان کارمندان مهمانخانه رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل حمل بار ویژه در سفرهای خود به واشنگتن شهرت پیدا کرده است.

لباس ها برای نخست وزیر توسط کارکنان ایالات متحده به طور رایگان تمیز می شوند، مزایایی که در دسترس همه رهبران خارجی است اما با توجه به کوتاه مدت بودن اقامت سران پر کار دولت ها، از این مزایا استفاده چندانی نمی شود.

یکی از مقامات آمریکایی با شرط ناشناس ماندن گفت: "نتانیاهو تنها کسی است که چمدان هایی پر لباسهای کثیف را برای تمیز کردن ما می آورد...پس از چندین سفر ، مشخص شد که این کار عمدی است."

مقامات اسرائیلی سوء استفاده نتانیاهو از خدمات رایگان لباسشویی میزبانان آمریکایی را رد کردند و این ادعاها را "پوچ" خواندند، اما آنها اذعان کردند که وی در گذشته مورد اتهامات مربوط به لباسشویی قرار گرفته است.

در سال 2016 ، نتانیاهو از دفتر خود و دادستان کل اسرائیل شکایت کرد تا از صورتحساب های شست وشوی لباس خود تحت قانون آزادی اطلاعات این کشور جلوگیری کند. قاضی طرفدار نتانیاهو بود و جزئیات قبض های لباسشویی وی تا زمان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور مخفی مانده است.

این اتهام نسبتاً جزئی به لیست طولانی تری از ادعاهای فساد اداری پیوست که این رهبر 70 ساله را تهدید کرده و باعث اعتراض در اسرائیل در این ماه شده است. نتانیاهو در ماه نوامبر در دادگاه فساد مالی متهم شد كه شامل هدایای دوستان ثروتمند و ادعاهایی مبنی بر اینكه وی در ازای پوشش مثبت رسانه ها، به دنبال مزایای قانونی برای بزرگان و متنفذین رسانه ها بود. وی به قبول هدایای نزدیک به 200 هزار دلار از طرف مدیران بازرگانی از جمله شامپاین و جعبه های سیگار برگ متهم شده است. دادگاه در ماه مه آغاز شد و قرار است در ژانویه از سر گرفته شود.

نظرات بینندگان