arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۴ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پومپئو: در ۳ سال گذشته ایران را از ثروتی ۷۰ میلیارد دلاری محروم کرده‌ایم
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۹:۱۵

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: آمریکا در ۳ سال گذشته کارزاری را علیه ایران هدایت کرده و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. ما ایران را از ثروتی در حدود ۷۰ میلیارد دلار محروم کرده‌ایم.

او گفت: بسیار عالی خواهد بود اگر ایران را به جایی برسانیم که ۲ هفته پیش در کاخ سفید شاهد بودیم یعنی به حق موجودیت دولت یهودی اذعان کند، فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر شیطان بزرگ و مرگ بر اسرائیل، شیطان کوچک سر ندهد.

نماینده ویژه آمریکا: می‌خواهیم ایران را پای میز مذاکره بیاوریم
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۹:۱۴

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با وجود مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت، در تاریخ ۱۹ سپتامبر اعمال شده‌اند.

الیوت آبرامز، در سخنانی "با ضدیهودی و حامی اول تروریسم خواندن ایران"، مدعی شد که سیاست آمریکا در خصوص ایران بر دو پایه "ممانعت از دستیابی ایران به پول به برای انجام کارهای یی‌ثبات‌کننده و "آوردن جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره برای عقد توافقی جامع" استوار شده است.

طرح تازه ترامپ: مدت ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی به ۲ سال کاهش می‌یابد
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۹:۱۳

دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قصد دارد مدت روادید تحصیلی دانشجویان خارجی از جمله شهروندان ایرانی را محدود کند. وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه پیشنهادهای جدید خود را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

بر اساس این پیشنهادها، قرار است روادید تحصیلی بسیاری از دانشجویان خارجی به ۴ سال محدود شود. طبق قوانین فعلی، دانشجویان خارجی تا زمانی که به تحصیل ادامه دهند و از قوانین تبعیت کنند، می‌توانند در آمریکا بمانند.

در طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین پیشنهاد شده است که روادید تحصیلی اتباع ۴۳ کشور که اغلب آنها آفریقایی هستند، به ۲ سال محدود شود. دانشجویان نیجریه، عراق، اتیوپی و فیلیپین، ایران، کره شمالی، سوریه و سودان نیز شامل این محدودیت دوساله خواهند بود.

نظرات بینندگان