arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

معترضان ترامپ را «هو» کردند

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که در مراسم ادای احترام به قاضی فقید دیوان عالی این کشور حاضر شده بود، از سوی معترضان «هو» شد. معترضان شعار می‌دادند: «در انتخابات او را بیرون کنید» هنگامی که صدای معترضان بلندتر شد، ترامپ و همسرش به داخل ساختمان دیوان عالی آمریکا بازگشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که در مراسم ادای احترام به قاضی فقید دیوان عالی این کشور حاضر شده بود، از سوی معترضان «هو» شد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ و همسرش «ملانیا» روز پنجشنبه به وقت محلی به دیوان عالی رفتند تا روی پله‌های ساختمان دادگاه و در کنار تابوت «روث بیدر گینزبرگ» به وی ادعای احترام کنند.

بر اساس این گزارش، در حالی که ترامپ و همسرش کنار تابوت ایستاده بودند، صدای معترضانی که در نزدیکی ساختمان دیوان عالی تجمع کرده بودند، شنیده می‌شد. آنها رییس جمهوری آمریکا را «هو» کرده و علیه وی شعار دادند.

معترضان شعار می‌دادند: «در انتخابات او را بیرون کنید» هنگامی که صدای معترضان بلندتر شد، ترامپ و همسرش به داخل ساختمان دیوان عالی آمریکا بازگشتند.

همچنین هنگامی که کاروان خودروهای ریاست جمهوری به کاخ سفید بازمی‌گشت، گروهی از معترضان شعار می‌دادند: «برونا تیلور»

تیلور یک زن سیاهپوست بیست و شش ساله آمریکایی بود که ۳۱ مارس گذشته توسط سه مأمور لباس شخصی پلیس در مقابل خانه‌اش در شهر لوئیزویل ایالت کنتاگی به ضرب گلوله کشته شد. دادگاه ایالتی کنتاکی روز چهارشنبه عاملان قتل وی را تبرئه کرد که این تصمیم به آغاز اعتراضات جدید در آمریکا منجر شد.

این اعتراضات و مرگ یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا در حالی است که تنها ۶ هفته به انتخابات آمریکا باقی است.

مرگ گینزبرگ دموکرات‌ها را نسبت به بهره‌برداری جمهوریخواهان و ترامپ از این مسأله بشدت نگران کرده است.

ترامپ اعلام کرده که روز شنبه نامزد جانشینی گینزبرگ را معرفی می‌کند اما دموکرات‌ها می‌گویند که جانشین وی باید توسط رییس جمهوری بعدی تعیین شود.

با توجه به این که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود دو قاضی محافظه‌کار برای دیوان عالی آمریکا معرفی و منصوب کرده است، با معرفی نفر سوم توسط وی، کنترل محافظه‌کاران بر بالاترین مرجع قضایی در این کشور قوی‌تر می‌شود.

نظرات بینندگان