arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

نخست وزیر ژاپن: برگزاری المپیک ثابت می کند بشریت کرونا را شکست داده

نخست وزیر ژاپن گفت: برگزاری بازی‌های توکیو در سال آینده ثابت خواهد کرد بشریت ویروس کرونا را شکست داده است. بر اساس اعلام سوگا بازی‌های المپیک توکیو باید ارزان‌تر و ساده‌تر از زمانی که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ژاپن گفت: برگزاری بازی‌های توکیو در سال آینده ثابت خواهد کرد بشریت ویروس کرونا را شکست داده است.

به گزارش فارس، المپیک توکیو اول مرداد سال آینده برگزار خواهد شد. این در حالیست که بیش از ۳۳ میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این بین ۸۰ هزار نفر در ژاپن هستند. ژاپن چهل و پنجمین کشور دنیاست که بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

یوشیهیده سوگا نخست وزیر جدید ژاپن با تاکید بر برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد برگزاری بازیها ثابت می‌کند بشریت این ویروس را شکست داده است.

بر اساس اعلام سوگا بازی‌های المپیک توکیو باید ارزان‌تر و ساده‌تر از زمانی که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود برگزار شود.

نخست وزیر ژاپن در این خصوص اظهار داشت: ژاپن مصمم است میزبان المپیک و پارالمپیک توکیو باشد تا ثابت کند بشریت ویروس کرونا را شکست داده است.

وی افزود: به هیچ وجه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد تا از شما در بازیهای امن و مطمئن استقبال کنم.

طبق گفته دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک، سلامت و ایمنی ورزشکاران، برگزار کنندگان و میهمانان از ژاپن و سراسر جهان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

کارشناسان پزشکی در ارزیابی خود اعلام کرده‌اند که کووید ۱۹ در تابستان ۲۰۲۱ همچنان خطر محسوب می‌شود. امید است که واکسن‌های جدید کرونا بتوانند تا حدودی این تهدید را کاهش دهند.

نظرات بینندگان