arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۶ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرلشکر صفوی: هر کمکی که به عراقی‌ها کردیم، دلار نقد گرفتیم / با سوری‌ها قراردادی امضا کردیم که در مقابل، چیزهایی را می‌گیریم / به ونزوولا بنزین دادیم، طلا گرفتیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۱۱

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم. ما به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد.

سرلشکر سید یحیی صفوی افزود: ما هرکمکی به عراقی‌ها کردیم دلار نقدر گرفتیم، با سوری‌ها قراردادی امضا کردیم که درمقابل چیزهایی را می‌گیریم البته روس‌ها بیش از ما در سوریه استفاده می‌کنند.

وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون شد
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۱۰

طبق اعلام بانک مسکن، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران ۶۰ درصد افزایش یافته و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین سقف تسهیلات مذکور در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از ۲۱۰ میلیون به ۳۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری ۱۸۴ میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به ۲۹۰ میلیون تومان افزایش یافت.

پیشنهاد عباس عبدی: روحانی استعفا دهد
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۱۰

عباس عبدی نوشت: حالا كه اصولگرايان غالب، قدرت و اراده استيضاح را ندارند، پيشنهاد مي‌كنم كه روحاني شخصا دست به كار شود. كنار رفتن نه به معناي اعتراض، بلكه به معناي گشودن راه‌ براي حل ماجرا. متاسفانه در ايران استعفا هم به سرنوشت طلاق دچار شده است.

تسنیم: مجلس‌یازدهمی‌ها ماهی ۱۱ میلیون حقوق می‌گیرند؛ ۱۸ میلیون قسط می‌دهند
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۱۰

تسنیم نوشت: اگر یک نماینده مجلس بخواهد ۸۰۲ میلیون تومان دریافتی را بدون هیچ سود تسهیلاتی به مجلس طی ۴۵ ماه برگرداند باید ماهیانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قسط دهد. میزان این قسط در صورتی که زمان بازپرداخت را سه ساله (۳۶ ماه) در نظر بگیریم، مبلغی در حدود ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر ماه می‌شود. این در حالیست که حقوق ماهانه مجلسی‌ها به ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

ماجرای تخلیه ۶ روستای مرزی در سردشت چیست؟
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۹

کمال حسین‌پور، نماینده سردشت، گفت: تمامی ۶ روستای شهرستان سردشت که دستور تخلیه آنها از سوی هنگ مرزی صادر شده، در خاک ایران واقع شده‌اند و کیلومترها تا خاک عراق فاصله دارند ولی نکته اینجاست که این روستاها از آخرین پاسگاه مرزی ایران جلوتر هستند به همین دلیل هنگ مرزی سردشت خواستار تخلیه این روستاها شده است.

وزارت کار: کرونا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در ایران بیکار کرد / ۱۵۵ هزار نفر از اسفند تا کنون هنوز نتوانسته اند دوباره شاغل شوند
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۹

معاون اشتغال وزارت کار گفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در دوران کرونا بیکار شدند که حدود ۱۵۵ هزار و ۷۰۰ نفر از اسفند تا کنون نتوانسته اند دوباره شاغل شوند.

عیسی منصوری، می گوید که در جریان کرونا حدود ۶ میلیون نفر در کشور از کرونا آسیب دیده‌اند.

۱۰۰ تا ۲۰۰ دانش آموز مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۸

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: در ۸ ماه گذشته تعداد مبتلایان به کرونا از دانش آموزان بالای ۱۰ هزار نفر بوده است که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر آنان جان‌باخته‌اند و ابتلای اکثر این افراد از جامعه و خانواده بوده است و نه از مدارس.

حریرچی گفت: اکثر این دانش آموزانِ فوت کرده، بیماری زمینه‌ای داشتند.

او گفت: هنوز در بازگشایی‌ها هنوز موارد ابتلا و بستری قابل توجه دانش آموزان ندیده ایم البته با استقبال کمتر از ده درصدی قاعدتا اگر این استقبال بیشتر شود، تغییر خواهد کرد.

طرح پیش فروش نفت در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نهایی شدن موضوع پیش فروش نفت در شورای عالی هماهنگی گفت: این روش سال آینده اجرایی خواهد شد. قیمت هر بشکه نفت برای پیش فروش ۴۰ دلار و نرخ تسعیر آن نیمایی خواهد بود.

محمدباقر نوبخت افزود: همچنین بازار سرمایه یک فرصتی است برای فعالان اقتصادی، دولت و صاحبان سرمایه، امسال پیش بینی ما این بود از طریق عرضه سهام دولتی در بازار سرمایه حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان کسب کنیم، اما در ۵ ماه نخست سال بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان از این طریق کسب کردیم و در سال آینده بازار سرمایه برای دولت از طریق عرضه سهام‌های دولتی منابع قابل توجه دیگری کسب خواهد کرد تا بتوانیم سیاست‌های خروج از رکود و افزایش اشتغال را دنبال کنیم.

نظرات بینندگان