arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
روزنامه گردی در «انتخاب»؛

توصیه‌های ایمنی شهرداری به تهرانی‌ها، شش روز پس از شروع جنگ تحمیلی؛ خونسردی خود را حفظ کنید / در محل انفجار تجمع نکنید

چون حمله‌های هوایی دشمن همراه با تخریب، آتش‌سوزی و انفجار خواهد بود لذا لازم است با خونسردی و با ایمان کامل به خدای بزرگ اضطراب خود را کنترل کنید. زیرزمین خود را که در موقع حمله دشمن بهترین پناهگاه برای شماست از وجود مواد سوختی تخلیه کنید... در محل حادثه تجمع نکنید، زیرا از سرعت و دقت ماموران آتش‌نشانی و گروه امداد خواهید کاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز یکشنبه ششم مهرماه ۱۳۵۹، شش روز پس از آغاز رسمی جنگ ایران و عراق، روابط عمومی شهرداری تهران برای افزایش آگاهی شهروندان تهرانی در مواقع اضطراری و احتمال بروز خطر توصیه‌هایی را به منظور ایمنی خانواده‌ها انتشار داد و از کلیه خانواده‌ها تقاضا کرد متن این توصیه‌ها را همراه داشته و به آن عمل کنند. این توصیه‌ها که در روزنامه «صبح آزادگان» همان روز منتشر شد به این شرح بود:


سیلندر گاز آشپزخانه را در محوطه باز ساختمان قرار دهید.
از انبار کردن بنزین هر اندازه هم که کم باشد پرهیز کنید تا از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شود و همچنین مصرف روزانه نفت و گازوئیل را کاهش دهید.
سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری تهران در تمام ۲۴ ساعت با تلفن شماره ۱۲۵ آماده خدمت می‌باشد و برای کسب اطلاع بیش‌تر از موارد ایمنی با تلفن‌های ۹۶۶۲۲۲ و ۹۶۹۲۲۲ تماس بگیرید.
چون حمله‌های هوایی دشمن همراه با تخریب، آتش‌سوزی و انفجار خواهد بود لذا لازم است با خونسردی و با ایمان کامل به خدای بزرگ اضطراب خود را کنترل کنید.
زیرزمین خود را که در موقع حمله دشمن بهترین پناهگاه برای شماست از وجود مواد سوختی تخلیه کنید.
به محض شنیدن صدای آژیر خودرو‌های آتش‌نشانی یا آمبولانس‌ها و ... مسیر را برای حرکت آن‌ها آزاد بگذارید.
در محل حادثه تجمع نکنید، زیرا از سرعت و دقت ماموران آتش‌نشانی و گروه امداد خواهید کاست.
از کلیه پاسداران عزیز، نیرو‌های انتظامی و پلیس راهنمایی تقاضا می‌شود پس از حضور ماموران آتش‌نشانی و امداد، از دخالت در امور تخصصی آنان خودداری کرده و با دور نمودن تماشاچیان از محوطه سانحه ماموران آتش‌نشانی و امداد را در اجرای وظیفه انسانی و مذهبی خود یاری دهید.

نظرات بینندگان