arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان باید نیروهای خود را عقب بکشد

وزیر دفاع ترکیه با درخواست از ارمنستان برای عقب کشیدن نیروهای خود از منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت آنکارا در تنش‌های این منطقه، در کنار آذربایجان ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) مجدداً از دولت آذربایجان در دور جدید تنش‌های نظامی با ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار با صدور بیانیه‌ای، ضمن درخواست از ارمنستان برای عقب‌کشیدن نیروهای خود از منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت: «ما در کنار برادران آذربایجانی خود در دفاع از سرزمین‌شان ایستاده‌ایم».

بر این اساس، وی ضمن متهم کردن ارمنستان به آوردن نیروهای خارجی برای جنگ با آذربایجان در منطقه قره‌باغ، افزود: «ارمنستان باید فورا حملات خود را متوقف کرده و مزدوران و تروریست‌هایی را که از خارج آورده، عقب بکشد».

وزیر دفاع ترکیه در ادامه مدعی شد: «ارمنستان باید از مناطقی که از آذربایجان اشغال کرده، عقب بنشیند و با این کار راه را برای آتش‌بس، صلح و ثبات باز کند».

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

نظرات بینندگان