arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

پکن: آمریکا بزرگترین عامل نظامی شدن «دریای چین جنوبی» است

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز این کشور و منطقه پرداخت. «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از سخنان خود گفت، آمریکا بزرگترین عامل نظامی شدن دریای چین جنوبی است. دیپلمات چینی ساخت و سازهای کشورش در دریای چین جنوبی را با اهداف غیر نظامی ذکر کرد و افزود، تجهیزات دفاعی مستقر در این منطقه بر اساس قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت چین صورت گرفته و هرگز با هدف نظامی کردن منطقه صورت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه چین با دفاع از استقراری تجهیزات تدافعی چین در دریای چین جنوبی گفت، آمریکا بزرگترین عامل نظامی شدن منطقه است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز این کشور و منطقه پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از سخنان خود گفت، آمریکا بزرگترین عامل نظامی شدن دریای چین جنوبی است.

دیپلمات چینی ساخت و سازهای کشورش در دریای چین جنوبی را با اهداف غیر نظامی ذکر کرد و افزود، تجهیزات دفاعی مستقر در این منطقه بر اساس قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت چین صورت گرفته و هرگز با هدف نظامی کردن منطقه صورت نیست.

وی به پرواز متعدد هواپیماهای نظامی آمریکا و برگزاری رزمایش‌های نظامی در دریای چین جنوبی اشاره کرد و گفت، این اقدام آمریکا با هدف نظامی کردن منطقه صورت می‌گیرد.

وانگ ونبین با اشاره به درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت، حفظ صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورهای منطقه از جمله آذربایجان و ارمنستان است.امیدواریم طرف‌های مرتبط با خویشتنداری و حفظ خونسردی از تشدید تنش خودداری کرده و اختلافات را از طریق سیاسی حل کنند.

چین بارها اعلام کرده که حضور نظامی آمریکا نفعی برای کشورهای منطقه ندارد و تنها بر تنش‌ها می افزاید. وزارت خارجه چین چندی قبل اعلام کرد که آمریکا در پیاستفاده از سلاحهای جدید از جمله موشکهای سطح پایه برد متوسط در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است و پکن به شدت با این اقدام مخالف است.

نظرات بینندگان