arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

۷ مهر ۱۳۵۰؛ زن و مرد باید قبل از ازدواج از نظر گروه‌های خونی آزمایش شوند+عکس

روایت روزنامه «اطلاعات» از آزمایش زن و مرد قبل از ازدواج از نظر گروه‌های خونی، در تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۰، را در این گزارش بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روایت روزنامه «اطلاعات» از آزمایش زن و مرد قبل از ازدواج از نظر گروه‌های خونی، در تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۰، را در این گزارش بخوانید.

در این مطلب آمده است:

پدری دیروز به زندگی دو کودک عقب افتاده خود پایان داد و بعد هم خودکشی کرد.

امثال اردشیر و رخشنده که فرزندان عقب افتاده دارند در جامعه ما بسیار است. عمل اردشیر از نظر جامعه تایید نمیشود ولی همین برای پدری که باید ۲۴ ساعت مدام دو فرزند ناقص العقلش را درست مثل یک کرم ابریشم که دائم پیله می‌تند بازجر و عذاب ببیند چه راهی اندیشه است؟

علل را باید جست. پدر و مادر قبل از بدنیا آمدن اولین کودکشان از اینکه هم خون هستند بی‌اطلاع بوده اند. چرا به این دلیل که برای انجام ازدواج اعم از اینکه در فامیل باشد یا غریبه از پسر و دختر ورقه شناسائی گروه خون نمیخواهیم.

مافقط میخواهیم که بدانیم داماد بیماری مقاربتی نداشته باشد. در صورتی که بسیاری از کودکان عقب افتاده بر اثر تغییرات داخلی بدن مادر باین حال و روز میفتد.

امروز وقتی با یکی از مقامات بهداشتی این مسئله را در میان گذاشتیم گفت: بیائید پیشنهاد کنید که زن و مرد قبل از ازدواج از نظر تناسب گروه‌های خونی مورد آزمایش قرار گیرند تا چنین حوادثی نداشته باشیم.

بسراغ دکتر کاظمی پزشک مخصوص زنان میرویم، میپرسیم: آقای دکتر آیا واقعا در همخونی نسبت‌های فامیلی موثر است؟
دکتر کاظمی می‌گوید: نه این تصور غلط است که فقط پسر عمو و دختر عمو ممکن است هم خون باشند بسیاری از افراد ممکن است با یکدیگر نسبتی نداشته باشند ولی از جهت گروه خون یکی باشند.

نظرات بینندگان