arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / احتمال زندانی شدن ترامپ و دخترش بعد از پایان ریاست جمهوری / قیمت خودرو در بازار منفجر شد؛ خیز پراید برای ۱۴۰ میلیون تومان / امیر کویت درگذشت و نواف آل احمد الصباح امیر جدید شد / ترکیه یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» ارمنستان را سر‌نگون کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / احتمال زندانی شدن ترامپ و دخترش بعد از پایان ریاست جمهوری / قیمت خودرو در بازار منفجر شد؛ خیز پراید برای ۱۴۰ میلیون تومان / امیر کویت درگذشت و نواف آل احمد الصباح امیر جدید شد / ترکیه یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» ارمنستان را سر‌نگون کرد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ترکیه یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» ارمنستان را سر‌نگون کرد: وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که یک جنگنده «اف-۱۶» ترکیه، یک فروند «سوخو-۲۵» این کشور را سرنگون کرده و خلبان این جنگنده کشته شده است.

رد شائبه تخلیه چند روستا در شمال غرب کشور: علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره تخلیه برخی روستاها در مناطق مرزی غربی کشور گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۵ سال پیش به دلیل شرایط امنیت آن دوره زمانی ، برای دفاع از شهروندان مرزنشین که در معرض تهدیدات مرزی بودند و هم از اقدامات گروههای نا امن کننده در منطقه تصمیماتی اتخاذ کردند.

بسته تشویقی آموزش و پرورش برای معلمان: رضوان حکیم زاده، معان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه وزارت آموزش و پرورش صرف نظر از شرایط، این است که همه دانش آموزان باید برنامه آموزشی داشته باشند و مدیران مدارس و مسئولان مناطق موظف به پیگیری هستند که هیچ دانش آموزی به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت‌های فناوری از جریان آموزش بازنماند.

امیر کویت درگذشت و نواف آل احمد الصباح امیر جدید شد: در پی گذشت امیر کویت، کابینه این کشور روز سه‌شنبه «شیخ نواف آل احمد الصباح» را به عنوان جانشین او تعیین کرد. دولت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرده ولی‌عهد کویت جانشین برادرش، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر فقید کویت شده است. نواف الاحمد الصباح که برادر کوچک تر امیر فقید کویت است از سال ۲۰۰۶ ولی عهد شده بود. او شانزدهمین امیر کویت خواهد بود.

احتمال زندانی شدن ترامپ و دخترش بعد از پایان ریاست جمهوری: «نیک آکرمن دادستان اسبق آمریکا که بر رسوایی «واترگیت» نیز کار کرده بود در گزارشی اعلام کرد: بدون تردید احتمال زندانی شدن رئیس جمهور و دخترش ایوانکا بعد از پایان ریاست جمهوری به خاطر فرار مالیاتی وجود دارد. این در حالیست که پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از داده‌های مالیاتی اعلام کرده بود رئیس جمهور آمریکا در ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.

موافقت مجلس با کلیات طرح تامین کالاهای اساسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۲۱۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن با کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی موافقت کردند. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: طرح تأمین کالاهای اساسی از نظر اعتبار مشکلی ندارد و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه کاملاً به این مسئله توجه داشتند که منابعی را در نظر نگیرند که تورم‌زا باشد.

فروشنده زن برای لوازم آرایشی در قم الزامی شد: دادستان عمومی و انقلاب قم گفت که ضرورت حضور فروشنده زن در کلیه فروشگاه‌های لوازم آرایشی استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ابلاغ شده است. حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب این تصمیم را با توجه به "تبعات و آسیب‌های جدی مرتبط با حضور فروشنده آقا در فروشگاه‌های تهیه و توزیع و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با بانوان و در راستای پیگیری مطالبه ها و دغدغه‌های مردم متدین قم و حسب شکایت های متعدد مردمی واصل شده به حوزه دادستانی" ارزیابی کرده است.

برخورد ۲ راکت دیگر به ایران در جریان تبادل آتش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان: فرماندار خداآفرین گفت: در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد. این راکت ها به زمین های کشاورزی برخورد کرده و هنوز هیچ خسارتی گزارش نشده است.

قیمت خودرو در بازار منفجر شد؛ خیز پراید برای ۱۴۰ میلیون تومان: قیمت پراید به مرز 140 میلینون تومان نزدیک شد. عمق فاجعه را زمانی می‌توان فهمید که به قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی برای خودروی پراید ۱۱۱ می‌رسیم و این یعنی مدل‌های ۱۳۱ و ۱۳۲ پراید هم در بازار با قیمتی بالاتر از ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود! این درحالی است که اواخر شهریورماه خودروی پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۱۲ میلیون تومانی معامله شد و حالا با گذشت کمتر از یک هفته، قیمت ارزان‌ترین خودروی هاچ‌بک کشور برای رسیدن به قیمت ۱۴۰ میلیون تومانی خیز برداشته است!

۲۰۷ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۴۷ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۹۸۶ نفر رسید. وی همچنین در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

نظرات بینندگان