arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

پیام دموکرات‌ها پس از نخستین مناظره: فقط رای بدهید

چهره‌های مطرح دموکرات‌ها به ویژه رقبای جو بایدن در انتخابات مقدماتی، اظهارات ترامپ علیه برگه‌های رای را نگران‌کننده دانستند و از هواداران خود خواستند تا به پای صندوق‌های رای بیایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهره‌های مطرح دموکرات‌ها به ویژه رقبای جو بایدن در انتخابات مقدماتی، اظهارات ترامپ علیه برگه‌های رای را نگران‌کننده دانستند و از هواداران خود خواستند تا به پای صندوق‌های رای بیایند.

به گزارش ایرنا، نخستین مناظره انتخاباتی ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی شامگاه سه‌شنبه به پایان رسید که موضع‌گیری‌های چهره‌های مطرح دموکرات‌ها را در پی داشت.

کامالا هریس همتای انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۱۳ آبان آمریکا در واکنش به مناظره امشب، گفت: ما در صحنه نبرد روح ملت خود هستیم، و مناظره امشب به وضوح روشن ساخت که چه کسی باید برای انتخابات، برگزیده شود. برای غلبه بر ترامپ به من و بایدن یاری دهید.

هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ هم اظهار کرد: بسیار به بایدن افتخار می‌کنم و بسیار اطمینان یافتم که او با تجربیاتش، کسی است که ما برای هدایت کشور نیاز داریم. امیدوارم با کمک خود به بایدن، بار دیگر یک رئیس جمهوری واقعی داشته باشیم.

سناتور کریستن جیلیبرند یکی از رقبای دموکرات در مرحله مقدماتی انتخابات امسال هم گفت: ما می‌توانیم پیروز شویم. ترامپ به عنوان یک تاجر ناکام بود و به عنوان رئیس جمهوری هم شکست خورده است. اگر دست به کار شویم او به عنوان نامزد رئیس جمهوری هم شکست خواهد خورد.

وی افزود: بایدن برای جنگیدن برای مردم آمریکا آماده است اما به ما نیاز دارد. بیایید هرکاری که می‌توانیم برای رای دادن انجام دهیم.

سناتور الیزابت وارن دیگر داوطلب مقدماتی دموکرات‌ها هم در این رابطه اظهار کرد: بایدن لحظات آخر مناظره را به درخواست از آمریکایی‌ها برای رای دادن صرف کرد. دونالد ترامپ لحظات آخر مناظره را برای سرکوب و کاستن آرا گذراند. به همین دلیل رای دادن همچون دموکراسی به این مساله وابسته است.

ایان سامز مشاور هریس و هیلاری کلینتون هم در این باره گفت: اگر اهل فن، مجری، تحلیلگر یا گزارشگر هستید و امشب در مورد "هرج و مرج" نا مشخص در مناظره صحبت می‌کنید، صادق نیستید. این ترامپ بود که قوانین را نادیده گرفت، حرف ها را قطع کرد، فریاد زد، چون بولدوزر همه چیز را خراب و بی ثبات کرد. به مخاطبان خود بگویید: این کار ترامپ بود.

مت داس مشاور بین‌الملل برنی سندرز هم پس از این مناظره اینگونه واکنش نشان داد: اجتناب از محکوم کردن سفیدپوستان برتری‌طلب، کاشت تردید در مورد درستی انتخابات، تشویق هواداران برای حضور در انتخابات و ترساندن رای‌دهندگان. لطفاً وقتی ترامپ را یک اقتدارگرای عوام‌فریب می‌نامیم ، دیگر به ما نگویید که ما نگران‌کننده هستیم.

بن رودز عضو شورای امنیت ملی دولت باراک اوباما هم در این رابطه گفت: ترامپ به وضوح کشور را به آشوب تهدید می‌کند در صورتی که برنده نشود. این بسیار بسیار بسیار خطرناک است.

سناتور امی کلوباچر دیگر رقیب بایدن در مرحله انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها هم با اشاره به این سخن ترامپ که دیوان عالی را ناظر بر انتخابات دانست، اظهار کرد: آیا ترامپ گفت که دیوان عالی به همه صندوق‌های پستی نگاه خواهد کرد؟ ترامپ به معنای واقعی کلمه سیستم انتخابات ما را در مقابل مردم آمریکا بی‌اعتبار می کند. این همان کاری است که دیکتاتورها انجام می‌دهند. او هیچ محدودیتی نمی‌شناسد. او می‌داند که اگر همه رای دهند نمی تواند برنده شود. پس رای بدهید.

در حالیکه طرفداران ترامپ تلاش داشتند تا بین حامیان بایدن شکاف ایجاد کنند آنجا که بایدن از طرح سبز حمایت نکرد، الکساندریا اوکازیو کورتز که مبدع این طرح بوده است، خطاب به کالین کانوی مشاور سابق ترامپ اینگونه پاسخ داد: خبری نیست، تفاوت‌های ما دقیقا دلیل پیوستن من به تیم تغییرات آب‌وهوایی بایدن است. ما می‌توانیم تفاوت‌هایمان را در کناری بگذاریم و طرح تهاجمی برای توجه به تغییرات آب و هوایی را برای حل بحران سیاره ما مورد توجه قرار دهیم. ترامپ حتی معتقد نیست که تغییرات آب و هوایی واقعی است.

نخستین مناظره بایدن-ترامپ شامگاه سه شنبه به مدت ۹۰ دقیقه در ایالت اوهایو برگزار شد. این ۲ نامزد، ۲ مناظره دیگر را در پیش خواهند داشت.

نظرات بینندگان