arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

ترامپ درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت: «او دوست و شریک ما بود»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درگذشت صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را تسلیت گفته و وی را دوست و شریک آمریکا خواند. ترامپ با بیان اینکه امیر درگذشته، دوست و شریکی برای آمریکا بود، این مساله را یادآورد شد که به وی مدال شایستگی نظامی با درجه یک فرمانده ارشد را اعطا کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درگذشت صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را تسلیت گفته و وی را دوست و شریک آمریکا خواند.

به گزارش شفقنا، به نقل از آرتی عربی، ترامپ در بیانیه‌ای که در روز سه شنبه منتشر نمود، اعلام کرد: احساس اندوهی عمیق بخاطر درگذشت دوست عزیزم صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دارم. من و ملانیا تسلیت‌های صادقه خود را به مردم کویت ابراز می‌داریم.

ترامپ با بیان اینکه امیر درگذشته، دوست و شریکی برای آمریکا بود، این مساله را یادآورد شد که به وی مدال شایستگی نظامی با درجه یک فرمانده ارشد را اعطا کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا تلاش‌های امیر کویت در عرصه دیپلماتیک را ستود و افزود، نقش میانجیگرانه وی در اختلافات در خاورمیانه، پل‌هایی را میان افراد جدا شده از هم در شرایط بسیار دشوار ایجاد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس میراث صباح الاحمد را گرامی‌ بدارند و دست به تلاش برای آینده همکاری بزنند؛ همان چیزی که امیر کویت خواهان آن بود.

کابینه کویت روز سه شنبه ۴۰ روز عزای عمومی را به دلیل درگذشت صباح الاحمد الصباح، امیر سابق این کشور که عصر سه شنبه در آمریکا فوت کرد، اعلام نمود.

در بیانیه‌ای که توسط انس الصالح، معاون نخست وزیر قرائت شد، آمده است: ما به ملت کویت و نیز به امت عربی و اسلامی و ملت‌های جهان فوت صباح الاحمد، رهبر اقدامات انسانی را که در آمریکا به ملکوت اعلی پیوست، تسلیت می‌گوییم.

نظرات بینندگان