arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

توصیه هایی برای سفر امن / چه کنیم که هنگام سفر، دغدغه سرقت از خانه یا خودرو را نداشته باشیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آریو نیازی: بعضی از مردم وقتی می خواهند سفر بروند، تمام محله متوجه آن می شوند. از ماشین وسایل را داخل خانه می آورند، وسایل سفر را داخل ماشین می گذارند، بلند بلند صحبت می کنند و حتی می توان برنامه سفر، مسیر سفر و تعداد روزهای سفر را حدس زد. لطفا از این گونه رفتارها انجام ندهید. مثلا داستان لایو (زنده) اینستاگرام بحثی جدید است که باعث می شود تمام دنبال کننده های شخص بدانند که او مشغول چه کاری است و برای سفر به کجا می رود. حتی چه می خورند، چه می پوشند و با چه کسانی هستند. 

حتما به اشخاصی که اطمینان دارید برنامه سفرتان را بگوید و به آنها بگوید به منزلتان سر بزنند و اوضاع را چک کنند، به همسایگان یا مدیر ساختمان خود خبر دهید. درها را به خوبی قفل کنید. بهتر است از دوربین و دزدگیر استفاده کنید. طلا و جواهرات را در خانه قرار ندهید، زیرا سارقین طلا امروز با دستگاه مخصوص به سرعت طلا ها را پیدا می کنند، اگر با ماشین خود به مسافرت می روید، ماشین را کاملا از لحاظ فنی چک کنید، باک بنزین را پر کنید، آب، مقداری خوراکی و لباس گرم بردارید. سرعت مجاز رانندگی کنید، در جاده با رانندگان دیگر کورس نگذارید و بحث نکنید زیرا بحث های شما باعث می شود عصبانی رانندگی کنید. اگر با شخص یا اشخاصی بحث کردید از ماشین پیاده نشوید و اگر سرنشین های ماشین باعث پیاده شدن شما شدند یعنی راه شما را بستند به آنها نزدیک نشوید و مسیر خود را تغییر دهید. راننده هر گونه راحت است با او ر فتار کنید مثلا اگر رانند می خواهد موزیک گوش کند، توقف کند یا حرکت کند، با او هماهنگ شوید. برای راننده خاطراتی را که دوست ندارد تعریف نکنید یا بحث و تنش بوجود نیاورید. زیرا او باید نرمال، سرحال و هوشیار باشد تا شما را صحیح و سالم به مقصد برساند.

به هیچ عنوان در محل های مختلف مجبور به توقف نشوید در زمان استراحت در سفر، وقتی که از ماشین پیدا می شوید درها را ببندید، مشاهد شده که بعضی از مسافرین کاپوت ماشین را بالا می زنند که ماشین خنک شود و یا می خواهند موتور را باز دید کنند که سارقین می توانند نقص فنی بوجود بیاورند و در زمان دیگر با نقشه ماشین و وسایل شما را به سرقت ببرند و یا حتی جان شما هم به خطر بیفتد.

اگر به هر دلیل قرار شد توقف کنید در جاهای امن توقف کنید. اگر مجبور به توقف سریع شدید، پلیس را در جریان بگذارید، اطرف ماشین را به دقت نگاه کنید، مواظب اشخاصی که حتی می خواهند به شما کمک هم کنند هم باشید، اگر قرار شد جایی بمانید، حتما جاهای قابل اطمینان را انتخاب کنید که شامل هتل ها مسافرخانه می شود. اگر این مکان ها نبود، از کسبه یا اهالی محله، جایی که می خواهید آنجا بمانید کمک بگیرید، حتما یکی از نفرات خانواده و یا یکی دوستان صمیمی خود را در جریان تمام اتفاق ها بگذارید.

توصیه هایی برای سفر امن / چه کنیم که هنگام سفر، دغدغه سرقت از خانه یا خودرو را نداشته باشیم؟

آریو نیازی، کارشناس سیستمهای امنیت و دفاع شخصی و پشگیری

نظرات بینندگان