arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

آسوشیتدپرس: در اولین مناظره، ترامپ ۱۲ ادعای دروغ را مطرح کرد؛ بایدن ۴ ادعا

پس از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هر دو نامزد طی این مناظره ادعاهای دروغ متعددی در زمینه‌های مختلف مطرح کردند هر چند که در این مورد رئیس جمهور آمریکا گوی سبقت را از رقیب دموکراتش ربود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هر دو نامزد طی این مناظره ادعاهای دروغ متعددی در زمینه‌های مختلف مطرح کردند هر چند که در این مورد رئیس جمهور آمریکا گوی سبقت را از رقیب دموکراتش ربود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچون سخنرانی‌هایی که در تجمعات انتخاباتی خود ایراد می‌کند در مناظره ای که سه شنبه شب به وقت آمریکا با جو بایدن، رقیب دموکراتش داشت خود را در قید و بند حقایق احساس نکرد هر چند که این بار کریس والاس، مجری این مناظره از شبکه فاکس نیوز و جو بایدن با او برخورد می‌کردند.

ترامپ طی این مناظره دو ادعای دروغ را علیه بایدن در ارتباط با تلفات شیوع کرونا ویروس مطرح کرد. یک مورد ادعای دروغ فاحش دیگر ترامپ هم در مورد اعتراضات ضد نژادپرستی در پورتلند بود. در موردی مشابه اما بایدن دو ادعای دروغ در خصوص تظاهرات ضدنژادپرستی در مقابل کاخ سفید و برخوردی که با این تظاهرات شد داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، یکی دیگر از ادعاهای دروغ در حوزه سلامت و مربوط به پایین آمدن قیمت دارو بود. ادعای دروغ دیگر در خصوص موضوع پاسخ به شیوع کروناویروس و توصیه دکتر آنتونی فائوچی، مقام ارشد انستیتوهای ملی سلامت آمریکا به موثر بودن یا موثر نبودن استفاده از ماسک در مقابله با شیوع کروناویروس بود. در این موضوع او همچنین یک ادعای دروغ دیگر را درباره این که شرکت کنندگان تجمعات انتخاباتی وی مشکلی از بابت ابتلا به کروناویروس پیدا نکردند بود. رئیس جمهور آمریکا ادعای دروغ دیگری را علیه رقیب دموکراتش در ارتباط با مورد مربوط به شیوع آنفولانزای خوکی در چند سال قبل مطرح کرد.

بایدن اما در ارتباط با موضوع اقتصاد و مساله شکست احتمالی ترامپ در انتخابات امسال ادعایی دروغ را مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این مناظره مجددا دروغ سابقش درباره تقلب در انتخابات از بابت رای گیری پستی را تکرار کرد. او همچنین یک دروغ دیگر را هم در ارتباط با دور انداختن آرای داده شده به وی گفت. ترامپ در این مناظره حتی درباره اقداماتش در قبال مسابقات فوتبال آمریکایی نیز دروغ گفت.

رقیب دموکرات او اما در ادامه درباره نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای پر کردن کرسی خالی دادگاه عالی دروغ گفت.

ترامپ اما برای حمله به رقیب دموکراتش ادعایی دروغ را درباره مناقشه مربوط به تحصیل او در دانشگاه ایالتی دلاور مطرح ساخت.

موضوع دیگری که با دروغگویی هم از سوی ترامپ و هم از سوی بایدن همراه شد موضوع جرم و جنایت در آمریکا بود.

در مجموع در این گزارش آسوشیتدپرس به مطرح شدن ۱۲ ادعای دروغ از سوی دونالد ترامپ و چهار ادعای دروغ از سوی جو بایدن در این مناظره اشاره شده است.

نظرات بینندگان