arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عراق: سفر من به ایران به موضوع حملات به سفارتخانه‌ها مربوط می‌شد
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۲۸

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق تصریح کرد: سفر من به جمهوری اسلامی به موضوع حملات به سفارتخانه‌های مربوط می‌شد و ما با طرف ایرانی در این‌باره گفت‌وگو کردیم. مقامات مسئول ایرانی به ما تاکید کردند که هیچ ارتباطی با حملات صورت گرفته علیه هیأت‌های دیپلماتیک در عراق ندارند.

روحانی: این حرف غلط را مدام تکرار نکنید که نگاه دولت به بیرون است
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۲۶

رییس جمهور عنوان کرد: این حرف نادرست، ناصحیح، غلط، تحریف کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است. البته نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و هزار بار دیگر هم ما این را تکرار می‌کنیم. ما گفته‌ایم تعامل سازنده، رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند و فرمودند "تعامل گسترده سازنده". ما باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم. ما واردات و صادرات داریم، جنس وارد و صادر می‌کنیم.

روحانی وحدت، اتحاد، گرفتن دست یکدیگر، احترام به تریبون‌هایی که ملت در اختیار ما گذاشته را راه‌حل ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا دانست و یادآور شد: سخن در مسیر اتحاد بگوییم. از نقشه کشیدن علیه یکدیگر که فاصله و جدایی است، فاصله بگیریم. اگر در مسیر جدایی و رقابت‌های حزبی و جناحی باشیم، به جای آنکه مسائل مردم را مدنظر قرار دهیم، به اهدافی که باید برسیم نمی‌رسیم.

آژانس: از دومین مکان موردنظر در ایران بازرسی کردیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۵

آژانس انرژی اتمی در بیانیه اعلام کرد: «به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل مربوط به اجرایی پادمان که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شده بودند، آژانس در هفته جاری دسترسی‌های تکمیلی به دومین مکان در این کشور را انجام داده و نمونه‌های محیطی برداشت کرد».

احتمال تعطیلی یک هفته ای برخی استان‌ها از جمله تهران
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۵

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه برای تعطیلی تهران پیگیر هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد و در برخی استان‌ها از جمله تهران تعطیلی یک هفته‌ای داشته باشیم، افزود: در مورد مدارس حضور دانش آموزان جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس را نداشتیم.

آمارهای مناظره پر تنش ترامپ و بایدن: ۹۰ دقیقه بحث، ۷۳ بار قطع صحبت
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۴

آمارهایی که با همکاری سی‌بی‌اس نیوز جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که بحث بر سر ویروس کرونا طولانی‌ترین بخش این مناظره بوده است؛ حدود ۲۰ دقیقه به تاثیر اقتصادی کرونا، واکسن‌ها، ماسک‌ها و مدیریت بحران ترامپ گذشت. پس از آن ناآرامی‌های نژادی و خشونت اخیر در ۱۷ دقیقه مورد بحث قرار گرفت.

زمان اختصاص یافته به موضوع آرای پستی هم ۱۱ دقیقه بود و طول مدت بحث درباره تغییرات آب و هوایی حدود ۱۰ دقیقه شد. علاوه بر این، ترامپ برخلاف انتظار در این مناظره کمتر از بایدن صحبت کرد: ترامپ ۲۸ دقیقه و بایدن ۴۳ دقیقه.

صحبت‌های بایدن و کریس والاس به عنوان مجری مناظره بارها از سوی ترامپ قطع شد. آمارها نشان می‌دهد که ترامپ ۷۳ مرتبه صحبت‌های رقیب دموکراتش را قطع کرده است.

اولین واکنش روحانی به مناظره ترامپ و بایدن
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۴

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هیأت دولت با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در شرایطی هستند که هر روز یک توطئه ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: مناظره شب گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که آمریکایی‌ها به چه اوضاعی گرفتار شده اند. آمریکایی‌ها از یک طرف بدترین وضعیت را در کرونا داشتند و از طرف دیگر بدترین بیکاری امروز دامن آن‌ها را گرفته و از طرف دیگر ناآرامی‌های داخلی در این کشور از شرایط قبل بدتر است و در سیاست خارجی هیچ چیز هم به دست نیاورده اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود نه تنها نسبت به ایران بلکه نسبت به منطقه، پاسیفیک، اروپا و نیز نفتا ناموفق بوده اند، گفت: کشوری که این همه مشکلات دارد طبیعی است که این مشکلات را بخواهد به دنیای بیرون منتقل و علیه ایران و جهان هم توطئه کند.

نتیجه نظرسنجی سی‌بی‌اس به محض پایان مناظره اول: بایدن ۴۸، ترامپ ۴۱
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۳

براساس نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که به محض پایان اولین مناظره انتخاباتی آمریکا انجام شد، جو بایدن دموکرات توانست رئیس‌جمهوری آمریکا را با اختلاف اندک شکست دهد.

پس از برگزاری یک مناظره پرهیاهو که مجری‌ نمی‌توانست دونالد ترامپ را آرام کند که صحبت‌های جو بایدن و خودش را قطع نکند، ۴۸ درصد از تماشاچیان این مناظره بایدن را با پیروز دانستند و ۴۱ درصد هم به ترامپ رای دادند و ۱۰ درصد این مناظره را برابر ارزیابی کردند.

گزینه پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی، وکیل گروه منافقین بوده
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۳:۱۴

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا سابقه وکالت برای گروه منافقین را دارد. بارت سابقه وکالت برای این گروه را سال ۲۰۱۷، قبل از برگزاری جلسه تأیید صلاحیتش برای تصدی سمت ریاست دادگاه استیناف شیکاگو، در قالب یک پرسشنامه مجلس سنای آمریکا ذکر کرده بود.

نخستین جدال انتخاباتی رو در روی بایدن-ترامپ؛ نامزدها چه گفتند؟
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۳:۰۵

نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری میان ۲ نامزد دموکرات و جمهوریخواه در دانشگاه کیس وسترن رزرو، در شهر کلیولند ایالت اوهایو انجام شد. ترامپ در این مناظره گفت اگر بایدن رئیس جمهور بود میلیون‌ها نفر بر اثر کرونا از بین می‌رفتند و اینکه اگر نتیجه انتخابات دستکاری شود، آن را نمی‌پذیرم.

بایدن هم ترامپ را «دلقک» و  «سگ دست‌آموز پوتین» خواند و در میانه مناظره به او گفت: ساکت می‌شوی؟ او گفت: همه می‌دانند ترامپ دروغگوست.

نظرات بینندگان