arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

استاندار تهران: خدمات‌دهی به افراد فاقد ماسک تخلف اداری است

استاندار تهران گفت: ارائه خدمت به مراجعین فاقد ماسک ممنوع و تخلف اداری است. وی افزود: ضمن تاکید مجدد بر اجرای صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی بیماری کرونا، تشدید نظارت و اخذ تدابیر جدی در کنترل و ارزیابی نحوه اجرای پروتکل های مذکور مورد اقدام و مراقبت قرار گیرد. این مقام مسئول اعلام کرد: استفاده از ماسک در محیط کار برای همه کارکنان و ارباب رجوعان الزامی است و از ارائه خدمات به مراجعان ادارات که از ماسک استفاده نمی‌کنند به جد خودداری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران گفت: ارائه خدمت به مراجعین فاقد ماسک ممنوع و تخلف اداری است.

به گزارش ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به گسترش و شیوع مجدد ویروس کرونا و اهمیت اجرای صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی و گزارش های نظارتی مبنی بر کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین کاهش استفاده از ماسک بین شهروندان و کارکنان ادارات دولتی حسب تاکید رئیس جمهور و مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا رعایت نکات ذیل ضروری است.

وی افزود: ضمن تاکید مجدد بر اجرای صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی بیماری کرونا، تشدید نظارت و اخذ تدابیر جدی در کنترل و ارزیابی نحوه اجرای پروتکل های مذکور مورد اقدام و مراقبت قرار گیرد.

این مقام مسئول اعلام کرد: استفاده از ماسک در محیط کار برای همه کارکنان و ارباب رجوعان الزامی است و از ارائه خدمات به مراجعان ادارات که از ماسک استفاده نمی‌کنند به جد خودداری شود.

وی تاکید کرد: رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی توسط کارکنان از جمله ارائه خدمت به مراجعان فاقد ماسک، تخلف اداری محسوب می شود و لازم است مدیران بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به اعمال پیش بینی شده اقدام کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز نیز با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران روند سینوسی داشته است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون نه تنها ضعفی در ساختار آن ایجاد نشده، بلکه احتمال سرایت و قدرت بیماری‌زایی آن بیشتر هم شده است.

قاسم جان‌بابایی تصریح کرد: مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلات پیش‌رو و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا نگران هستند.

وی اظهار داشت: برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، هیچ کشوری تاکنون به جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال برخی جرایم، اقدام دیگری نکرده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است.

وی، تقویت روحیه و انرژی‌بخشی به کادر بهداشت و درمان را ضروری اعلام و تاکید کرد: هنوز مشخص نیست در روند شیوع، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کجای کار هستیم.

جان بابایی، کودکان را مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: تعطیلی کسب و کار جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.

وی تاکید کرد:‌ استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز در خصوص آمار مبتلاها و جان باختگان گفت: با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.

نظرات بینندگان