arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

نائب رئیس مجلس: قرارداد شرکت هفت‌تپه با مدیران فعلی فسخ می‌شود

نائب رئیس مجلس گفت: از آنجا که عدم اهلیت متولیان فعلی مدیریت شرکت کشت و صنعت هفت تپه محرز است، مقرر شد؛ قرارداد این شرکت با مدیران فعلی آن تا یک و نیم ماه دیگر فسخ شود. وی افزود: از آنجا که تاکنون حدود ۳ ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نائب رئیس مجلس گفت: از آنجا که عدم اهلیت متولیان فعلی مدیریت شرکت کشت و صنعت هفت تپه محرز است، مقرر شد؛ قرارداد این شرکت با مدیران فعلی آن تا یک و نیم ماه دیگر فسخ ‌شود.

به گزارش خانه ملت، نشست بررسی مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، علی خضریان نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سید علی موسوی نماینده ملکان و عضو کمیسیون صنایع مجلس، رئیس سازمان خصوصی سازی، جمعی از کارگران هفت تپه و مسئولان مربوطه عصر امروز(چهارشنبه 9 مهرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح دستاوردهای این جلسه مشترک، گفت: تاکنون نزدیک به 8 جلسه با هدف پیگیری حق و حقوق کارگران هفت تپه برگزار کرده‌ایم اما جلسه امروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل 3 هزار هکتار نیشکر کشت شود چراکه اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود بنابراین خط قرمز مجلس در رابطه با فعالیت‌های شرکت هفت‌تپه انجام این 3 هزار هکتار کشت است البته تبعات عدم انجام این مهم با شخص آقای استاندار است چراکه چندین جلسه در این خصوص قول داده‌اند.

تا 15 مهرماه؛ حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه کارگران پرداخت می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که تاکنون حدود 3 ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا 15 مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین که از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و... متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.

به گفته نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال پیگیری‌های مجلس دفترچه بیمه تامین اجتماعی کارگران تا آخر سال تمدید شده است.

نظرات بینندگان