arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه: به بایدن رأی می‌دهم

رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نامزد حزب رقیب رأی خواهد داد. مارک راسیکوت که در از اواخر سال ۲۰۰۱ به مدت حدود ۲۰ ماه ریاست کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا را برعهده داشته، در مصاحبه با شبکه رادیویی «یلو استون» اظهار داشت: «متأسفم که احتمالاً باعث بهت و حیرت برخی افراد می‌شوم، اما علی‌رغم اینکه یک جمهوری‌خواه هستم، قصد ندارم در انتخابات از دونالد ترامپ حمایت کنم و به او رأی بدهم. این یعنی انتخاب من برای ریاست جمهوری، جو بایدن خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نامزد حزب رقیب رأی خواهد داد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، «مارک راسیکوت» رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر (آبان) به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رأی خواهد داد.

مارک راسیکوت که در از اواخر سال 2001 به مدت حدود 20 ماه ریاست کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا را برعهده داشته، در مصاحبه با شبکه رادیویی «یلو استون» اظهار داشت: «متأسفم که احتمالاً باعث بهت و حیرت برخی افراد می‌شوم، اما علی‌رغم اینکه یک جمهوری‌خواه هستم، قصد ندارم در انتخابات از دونالد ترامپ حمایت کنم و به او رأی بدهم. این یعنی انتخاب من برای ریاست جمهوری، جو بایدن خواهد بود.»

رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه جزئیاتی درباره دلایلش برای رأی ندادن به دونالد ترامپ و حمایت از جو بایدن ذکر نکرد، اما گفت: «از نظر من ویژگی‌هایی شخصیتی مرد یا زنی که برای ریاست جمهوری نامزد میشود، مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه کرد.»

پیش از این نیز برخی دیگر از مقامات سابق دولت‌های جمهوری‌خواه آمریکا (از جمله دولت خود ترامپ) اعلام کرده‌اند که در انتخابات به بایدن رأی خواهند داد.

هفته گذشته بیش از 200 ژنرال آمریکایی از جمله ژنرال «پل سلوا» معاون سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که تا همین یک سال قبل در این سمت حضور داشته است و چندین ژنرال دیگر که در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در بالاترین رده‌های نیروهای مسلح آمریکا مشغول کار بوده‌اند رسماً حمایت خود را از جو بایدن اعلام کردند.

نظرات بینندگان