arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹
گاردین:

مرور تاکتیک‌های ترامپ و بایدن در مناظره اول / آیا مناظره‌های بعدی، نظر رای دهندگان آمریکایی را تغییر خواهد داد؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی کشور در نظرسنجی‌های انتخاباتی ایالات کلیدی عقب است. به نظر نمی‌رسد نزاع در تلویزیون باعث چرخش اوضاع یا جلب مشارکت رای دهندگان بلاتکلیف باقی مانده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریچارد وولفه در گاردین نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی کشور در نظرسنجی‌های انتخاباتی ایالات کلیدی عقب است. به نظر نمی‌رسد نزاع در تلویزیون باعث چرخش اوضاع یا جلب مشارکت رای دهندگان بلاتکلیف باقی مانده شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: جنگ مقابل دوربین‌ها، چه کسی برنده این مبارزه است؟ مردی که مشت هایش را گره کرده یا مردی که نوشیدنی در دست دارد؟

از همان دقیقه اول اولین مناظره ریاست جمهوری، دونالد ترامپ مطابق انتظار و دقیقا به مانند چهار سال گذشته رفتار کرد، قلدری، دروغ گفتن و تحریف واقعیات رفتار‌هایی هستند که ترامپ به وفور از خودش نشان داده است. طی مناظره سه شنبه هیچ کس از رفتار‌های ترامپ در امان نبود.

کار حتی به جایی رسید که در پایان بحث درباره دادگاه عالی، جو بایدن صراحتا رو به ترامپ کرد و گفت: می‌شود خفه شوی!

به نظر می‌رسید بایدن در دور اول حملات لفظی ترامپ نا آرام است تا جایی که حتی تمرکز خودش را از دست داد. موثرترین پاسخ بایدن به اظهارات ترامپ هم چیزی جز خندیدن نبود.

اما اتفاق خنده داری در راه چرخش مشت بعدی ترامپ رخ داد و آن بحث در مورد همه‌گیری کرونا بود. کووید-۱۹ ترامپ را وادار به سکوت کرد. سپس ترامپ در پاسخ به سوالی که آیا وی می‌تواند ویروس کرونا را کنترل کند، اظهارات بدیهی را ارائه داد.

بعد از ترامپ خیلی زود نوبت بایدن رسید که حرف رقیب را قطع کند. بایدن خطاب به ترامپ گفت: شما بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا هستید.

بر اساس تاکتیک مناظره بایدن خیلی سریع تلاش کرد تا ترامپ را به سکوت وادار کند. البته تعداد بالای رای دهندگان بلاتکلیف مانع از آن شد که ترامپ پا پس بکشد.

کریس والاس از فاکس نیوز، مجری برنامه هم در واکنش به اظهارات نامربوط ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور، لطفاً سخنان خود را به پایان برسانید. باراک اوباما در اولین برخورد رو در رو با میت رامنی به شدت ناراحت بود.

هشت سال قبل، جورج دبلیو بوش در اولین مناظره خود با جان کری برای دفاع از همه موضوعات غیر منتظره از جمله جنگ خودش در عراق تلاش کرد.

اکنون بعد از گذشت ۴ سال ترامپ کاملا راحت‌تر است. با این حال آماده شدن برای یک فعالیت تلویزیونی ملی در خارج از منطقه برای دستیاران ریاست جمهوری غیرممکن است.

دونالد ترامپ در بحث ریاست جمهوری از محکوم کردن برتری طلبان سفیدپوست امتناع ورزیده است.

در واقع این چالش دونالد ترامپ نیست. از آنجا که او هرگز مقدمات کاری را فراهم نمی‌کند، دستیارانش به سختی می‌توانند از بی میلی خود در آماده سازی برای بحث اول شکایت کنند. او برای موارد دوم یا سوم نیز آماده نخواهد شد.

در عوض، آمادگی ترامپ برای این بحث این بود که هر بار که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، دقیقا فریاد می‌کشید. ترامپ از رقیب خود بی احترامی ندیده است.

رودی جولیانی، وکیل ترامپ، که نزد مأموران روسی که در سراسر جهان اطلاعات نادرست می‌فروشند، شخصیتی شناخته شده است، تصمیم گرفته که گزینه‌های سنتی قبل از انتخابات را افزایش دهد تا طرف مقابل تصمیم بگیرد.

شما معمولاً دوست دارید استدلال کنید که کاندیدای خود شما یک سیاستمدار ساده بدبخت است که به سختی می‌تواند جملات درست را کنار هم ردیف کند.

در مورد ترامپ، این ممکن است خیلی نزدیک به حقیقت باشد تا جایی که حتی با صدای بلند گفته شود؛ بنابراین جولیانی نزد فاکس و دوستان رفت تا جو بایدن را پایین بیاورد. جولیانی در این گفتگو اتهامات سختی را متوجه بایدن کرد.

رودی جولیانی در مورد وضعیت ترامپ گفت: این مرد مبتلا به زوال عقل است. هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. من با پزشکان صحبت کرده‌ام. من از آن‌ها خواسته‌ام که به صد نوار مغزی متفاوت او از پنج سال پیش تا امروز نگاه کنند.

جولیانی ناگهان صدایی از خودش درآورد و گفت: این صدای فردی مبتلا به زوال عقل است. جولیانی در ادامه نیز اضافه کرد: بایدن نمی‌تواند. منظور من این است که او نمی‌تواند پیش گفتار قانون اساسی آمریکا یا اعلامیه استقلال را اعلام کند. او نمی‌تواند اعداد را هم بشمرد. وای!

اخیراً، ترامپ بایدن را با اصرار بر انجام تست مواد مخدر به چالش کشید. اتهامی عجیب از سوی رئیس‌جمهوری که در مبارزه با کووید ۱۹ ناکام بوده است.

طی چهار سال گذشته، دموکرات‌ها بیشتر از توصیه‌های میشل اوباما پیروی کرده‌اند، صادقانه بگویم، عزیزم، بعد از یک سال مانند سال ۲۰۲۰، مبارزات انتخاباتی عملا به بایدن هیچ لطمه‌ای نمی‌زند.

کیت بدینگ فیلد، معاون مدیر مبارزات انتخاباتی بایدن اخیرا گفت: اگر رئیس جمهور فکر کند که بهترین دارو از طریق ادرار ساخته می‌شود مطمئنا در استفاده از آن درنگ نمی‌کند. به هر حال ما از دونالد ترامپ که فرصتی برای محافظت از جان ۲۰۰ هزار آمریکایی در مقابل کووید-۱۹ داشت و کاری نکرد انتظاری هم بیش از این نداریم.
چهار سال پیش، ترامپ علیرغم شکست در مناظره‌های انتخاباتی و علی رغم از دست دادن تعداد رای ملی، از طریق کالج انتخاباتی پیروز انتخابات شد.

وی با ۴۴۰۰۰ رأی توانست پنسیلوانیا را به دست آورد، اما اکنون در آنجا با ۹ امتیاز در حال واگذاری میدان به بایدن است. ترامپ در ویسکانسین هم با ۲۲۰۰۰ رای توانسته بود به پیروزی برسد، اما اکنون با ۱۰ امتیاز عقب است. رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۶ با ۱۰ هزار رأی میشیگان را هم از آن خود کرده بود، اما اکنون در آنجا با هشت امتیاز عقب است.

ترامپ واقعا به دست آویز بزرگی نیاز داشت تا در اولین مناظره انتخاباتی ورق را در ایالات حساس به نفع خودش برگرداند، فعلا که او سه شنبه شب با درگیری لفظی در تلویزیون نتوانست به این مهم دست یابد. با این وجود وی همچنان ۵ هفته دیگر فرصت دارد.

نظرات بینندگان