arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

سخنگوی نخست‌وزیر عراق: آمریکایی‌ها رسما بسته شدن سفارت خود در بغداد را مطرح نکرده‌اند / سفارت آمریکا فعلاً تعطیل نخواهد شد

سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که آمریکایی‌ها رسما بسته شدن سفارت خود در بغداد را مطرح نکرده‌اند. «ملا طلال»، سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور اشغالگری نیست و سفارت آمریکا در بغداد فعلاً تعطیل نخواهد شد. او پنجشنبه گفت که خبری رسمی مبنی بر بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد وجود ندارد ولی دولت عراق به واشنگتن خبر داده که تمایل دارد سفارت باز بماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که آمریکایی‌ها رسما بسته شدن سفارت خود در بغداد را مطرح نکرده‌اند.

به گزارش فارس، «ملا طلال»، سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور اشغالگری نیست و سفارت آمریکا در بغداد فعلاً تعطیل نخواهد شد.

او پنجشنبه گفت که خبری رسمی مبنی بر بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد وجود ندارد ولی دولت عراق به واشنگتن خبر داده که تمایل دارد سفارت باز بماند.

طلال در مورد حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق به رغم مخالفت‌ها گفت: «وجود آمریکایی‌ها در عراق به معنای همکاری با کشور دوست است؛ کشوری که با آن روابط محکمی داریم و آن را در زمینه‌های اقتصادی و سایر زمینه‌ها تقویت خواهیم کرد».

او نگرانی‌های وزیر خارجه آمریکا در خصوص حمله به نظامیان آمریکایی در عراق را «حق قانونی» دانست و گفت که بغداد در رابطه با گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا (پیرامون نحوه باقی‌ماندن آمریکایی‌ها در عراق) گام‌های بزرگی بر داشته است.

سخنگوی مصطفی الکاظمی گفت که دولت عراق در چندین بخش برای تأمین امنیت مراکز دیپلماتیک و منطقه سبز کار می‌کند و حفاظت از این مناطق و مراکز وظیفه دولت است.

او در مورد احتمال بسته شدن سفارت آمریکا گفت که بسته شدن این سفارت می‌تواند به بسته شدن سایر سفارت‌ها و خروج مراکز دیپلماتیک از بغداد و در نتیجه انزوای عراق منجر شود.

نظرات بینندگان