arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

بازیگران "شب‌های برره" علیه مهران مدیری/ محمد شیری: درگیر بیماری سرطان خون هستم

چند روزی است پیام سحر زکریا در فضای‌مجازی ذهنِ همه را به سمتِ مهران مدیری برده است که واقعاً چرا دیگر با تیمِ قبلی‌اش کار نمی‌کند؟ محمد شیری یکی از بازیگرانی است که این روزها نسبت به گذشته کم‌کارتر شده با اشاره به اینکه چندی است به بیماری سرطان خون مبتلا شده است، افزود: مهران مدیری که من می‌شناسم این مهران نیست! برای بازیگرانش تاریخ مصرف می‌گذارد و قبل از من خیلی‌های دیگر مثل سعید پیردوست و هدایتی‌ها بوده‌اند! اخلاق مهران همین است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند روزی است پیام یکی از بازیگران شناخته شده در فضای‌مجازی، نگاه‌ها را به سمتِ مهران مدیری برده که واقعاً چرا از تیمِ قبلی این کارگردان خبری نیست؟

به گزارش تسنیم، چند روزی است پیام سحر زکریا در فضای‌مجازی ذهنِ همه را به سمتِ مهران مدیری برده است که واقعاً چرا دیگر با تیمِ قبلی‌اش کار نمی‌کند؟ چه اتفاقی افتاده است که نامِ سیامک انصاری، سحر زکریا، ساعد هدایتی، محمد شیری، سعید پیردوست و حتی رضا فیض نوروزی در ترکیب بازیگران کارهای جدید مدیری نیست؟ حتی برخی از این هنرمندان به "دورهمی" هم دعوت نشدند!

سحر زکریا در بسیاری از کارهای مدیری از "پاورچین" گرفته تا "قهوه تلخ" و "درحاشیه" همراه او بود اما امروز خبری از اعضای آن گروه قدیمی جذاب نیست. کلیدواژه‌های اصلی پیام این بازیگر شاید به نظر تکراری بیایند اما بسیار تأسف‌آورند. او در این پست اینستاگرامی‌اش نوشته است: آقای مدیری عزیز بسیار برایم قابل احترامید اما چند وقتی مصاحبه‌هایی از شما می‌بینم که ذهنم را مشغول کرده است؛ شما در یکی از مصاحبه‌هایتان گفته‌اید به آن سر چهارراه فکر می‌کنید اما چطور به تیمی که سال‌ها با شما کار کرده‌اند فکر نمی‌کنید؟!

در این روزهای سخت چگونه زندگی می‌کنند تیمی که همیشه به بچه‌های مدیری معروف بوده‌اند. آیا بعد از "هیولا" که بازده چندانی هم نداشت و بازیگرانی که کارهای زیادی دارند و پول‌های هنگفتی از بقیه کارها می‌گیرند بهتر نبود با تیم قدیمی‌تان کار می‌کردید تا ما هم گذران زندگی کنیم؟

او در بخش دیگری از این پست قابل تأمل نوشته است: من سحر زکریا دل پرخونی از همکارانم دارم چرا که سال‌هاست من و‌ امثال من زنده به گور شده‌ایم، روزی که از این دنیا بروم لطفاً سر جنازه‌ام نیایید عینک‌های آفتابی گران قیمت‌تان را به چشم نزنید و به تبلیغات پوچتان ادامه ندهید. چون به وقت زنده بودنم مرا کشتید.

خبرنگار تسنیم به سراغ برخی از هم‌تیمی‌های قدیمی مهران مدیری رفته و با آن‌ها گفت‌وگو کرده است:

مهران مدیری برای بازیگرانش تاریخ مصرف می‌گذارد

محمد شیری یکی از بازیگرانی است که این روزها نسبت به گذشته کم‌کارتر شده و او را با کارهای مهران مدیری بیشتر به یاد می‌آوریم. وقتی در "شب‌های برره" سالارخان بود و در کارهایی مثل "جایزه بزرگ" و "گنج مظفر" و حتی در "دردسر والدین" ایفای نقش کرد. او هم به هم‌تیمی قدیمی مهران مدیری معروف بود اما در کارهای جدید ردپایی از او نمی‌بینیم و مثل خیلی از دوستان دیگر به "دورهمی" هم دعوت نشد! او در خصوص نقدِ چند روز گذشته سحر زکریا و دلخوری از مهران مدیری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم صحبت‌های قابل تأملی کرد.

این مهران مدیری آن مهران مدیری نیست!

او گفت: مهران مدیری که من می‌شناسم این مهران نیست! برای بازیگرانش تاریخ مصرف می‌گذارد و قبل از من خیلی‌های دیگر مثل سعید پیردوست و هدایتی‌ها بوده‌اند! اخلاق مهران همین است. البته مهرانی که من می‌شناختم با این مهرانِ امروزی فرق دارد. حرفی با مهران مدیری ندارم و از من دعوت هم بکند با او کار نمی‌کنم. چون برای افراد تاریخ مصرف می‌گذارد و گذشته‌اش را فراموش کرده است.

باندبازی و گروه‌بازی

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به باندبازی و گروه‌بازی در دنیای تصویر و رسانه اشاره کرد و گفت: کشور ما دچار باندبازی و سلیقه شخصی شده است؛ هیچ‌وقت خوشحال نمی‌شوم در سینما و دنیای تصویر بازار بازیگری و کارگردانی رونق نداشته باشد. شما نگاه کنید همیشه یک گروه کار می‌کنند و نقش‌ها بینشان تکرار می‌شود؛ خصوصاً در تلویزیون و نمایش‌خانگی.

او با اشاره به اینکه همکاران قدیمی و پیشکسوت خانه‌نشین‌اند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: من خودم دو ماه پیش از ریاست انجمن بازیگران سینما و تلویزیون استعفا دادم چون فایده‌ای نداشت. انجمن قرار است امنیت شغلی بوجود بیاورد اما وقتی قدرت و توان این کار را ندارد به چه کار می‌آید؟! کارتِ بازیگری داشتن، دلِ عده‌ای تازه‌وارد را خوش می‌کند که فقط بگویند ما بازیگریم اما دردِ بازیگران پیشکسوت و کاربلد ما خیلی زیاد است باید روی این مشکلات کار کرد.

اگر جوّسازی نکنند در خیابان کتاب هم می‌فروشم

شیری تأکید کرد: این حرف‌زدن‌ها چه تأثیری دارند، کسی گوش نمی‌کند. همکاران قدیمی من همه گوشه‌ خانه‌ها با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر به خود من اجازه بدهند و جوّسازی نکنند در خیابان کتاب می‌فروشم. متأسفانه چهره‌ایم و نمی‌توانیم این کارها را بکنیم؛ چون واقعاً امنیت شغلی نداریم. من نگران نسل جوانِ جامعه‌ام که قرار است با بی‌معنی شدن زندگی چه کار کنند.

درگیرِ بیماری سرطانم!/ واکسن آنفلونزا پیدا نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه چندی است به بیماری سرطان خون مبتلا شده است، افزود: یکسال است بر اثر اتفاقی در جریان سریال "دوقلوها" متوجه شدم که به بیماری سرطان خون مبتلا شده‌ام. واقعاً مشکلات روحی و روانی این بیماری را کنار بگذاریم، دارو برای مقابله و جلوگیری از تشدید این بیماری هم سخت پیدا می‌شود. اگر هم آن دارو را هم پیدا کنیم قیمت‌شان 10 برابر شده است. پزشک به من نسخه داده که واکنش آنفلونزا را تزریق کنم اما به هر داروخانه‌ای سر می‌زنم موجود نیست. این تزریق هم زمانی دارد که ایمنی بدن را تقویت کند، از زمانش بگذرد دیگر تأثیری ندارد.

شیری تأکید کرد: بیمارانی مثلِ من سرما بخورند، کرونا را گرفته‌اند و تمام! بارها گفته‌ام که از مرگ نمی‌ترسم اما برایم سخت است که در صفِ دریافت دارو می‌ایستم و با هموطنانی مواجه می‌شوم که نمی‌توانند نانِ شب‌شان را بدست آورند چه برسد به داروهای گرانقیمت بیماری‌شان! این سرطان‌ها از کجا بوجود می‌آید بی‌‌تدبیری و بی‌توجهی دولتمردانی که اصلاً مراقبِ مواد غذایی ملت نیستند.

ساعد هدایتی: مهران مدیری مسیرش را عوض کرده!

ساعد هدایتی دیگر بازیگری است که این روزها دیگر در کنارِ‌ مدیری نیست. کسی که مثل سیامک انصاری از نزدیکان اصلی مهران مدیری محسوب می‌شد. او دلیل اصلی کم‌کاری‌اش و اینکه مردم فکر می‌کنند کم‌کار شده را نداشتن همکاری با مهران مدیری می‌داند و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: اکثریت افراد مرا می‌بینند و می‌گویند چرا کم کار شده‌ای، واقعیت من کم‌کار نیستم، به تازگی در دو فیلم سینمایی و همچنین یک سریال تلویزیونی بازی کرده‌ام و از نظر خودم برای یک بازیگر آمار بدی نیست. از نظر من دلیل اینکه مردم فکر می‌کنند من کم کار شده‌ام، نداشتن همکاری‌ام با مهران مدیری است، زمانی با مدیری سریال‌های زیادی کار کردم و همین باعث شد در اکثر مواقع هر شب روی آنتن تلویزیون باشم، مردم عادت کردند که همیشه مرا ببینند و حالا که با مهران مدیری کار نمی‌کنم تصورشان بر کم کاری من است.

او گفت: مهران مدیری مسیر خود را عوض کرده است، این روزها بیشتر به بازیگری می‌پردازد و نوع برنامه‌های تولیدی وی نیز همچون گذشته نیست، البته سریال "هیولا" را ساخت اما از تیم همیشگی خود استفاده نکرد. واقعاً خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم سریالی از من در تلویزیون پخش می‌شود و آن آثار را که می‌بینم اولاً برای من خاطرانگیزند و در وهله بعدی از یاد مردم نمی‌رویم. چرا که گاهی مردم لطف دارند و در خیابان از ما می‌پرسند که چرا کم کار شده‌ای؟!

هدایتی تأکید کرد: درست است که هنوز هم بپرسند کدام نقش را به شکل خاص دوست دارم، می‌گویم نقشم در "مرد هزار چهره" اما من نقش‌های جدی زیادی بازی کرده‌ام و به طور کلی، این نوع نقش‌ها را بیشتر می‌پسندم. اما آشنایی با مهران مدیری و فعالیت ایشان در حوزه آثار طنز، باعث شد که در سریال‌های کمدی بازی کنم. با این حال، نقش من در بعضی از سریال‌های مهران مدیری مثل "مرد هزار چهره" کاملاً جدی بوده است.

بنابر گفته هدایتی، او هم مثل سحر زکریا از تهیه‌کنندگان "شب‌های برره" و "قهوه تلخ" طلبکار است. او گفته متاسفانه قراردادهای بازیگران هیچ تضمینی برای نقد شدن ندارند، خود من از چندین پروژه سینمایی و تلویزیون طلب دارم اما به هیچ وجه راهی برای اخذ این طلب‌ها وجود ندارد، متأسفانه قرارداد بازیگران سندیتی ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان به برخی تهیه‌کنندگان اعتماد کرد.

گلایه سعید پیردوست از مدیری: توقعی نداریم حداقل حالی از ما بپرسد/ به "دورهمی" دعوت نشدم!

سعید پیردوست در کارگاه علوی حسن هدایت به ایفای نقش پرداخت اما در «پاورچین» مهران مدیری یکدفعه سرِزبان‌ها افتاد. اما پیش از آن در آثار کارگردانی همچون مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته و امروز کم‌کارترین روزهای دوران کاری خود را سپری می‌کند. این بازیگر یکی از کاراکترهای اصلی سریال‌های «نقطه‌چین»، «پاورچین» و «شب‌های برره» مهران مدیری بود و با بازی در این آثار در بین مردم به شهرت قابل قبولی دست یافت اما حال به تعبیر خودش بعد از سریال نمایش خانگی «قهوه تلخ» دعوت نشده و حتی این دعوت نشدن در برنامه "دورهمی" هم تکرار شد.

او هم از مدیری گلایه دارد اما نه برای بازی کردن در کاری بلکه حال و احوال پرسیدن؛ پیردوست به خبرنگار تسنیم گفت: سحر زکریا به خوبی گفته و نوشته، البته ما از مهران مدیری توقعی نداریم که ما را مثل گذشته به کارهایش دعوت کند اما حداقل می‌تواند احوالی از ما بپرسد و جویای حال‌مان باشد. مدت‌ها است از ایشان خبری ندارم. برای من سنگین است که بعد از 13، 14 سال کار کردن ما را به گونه‌ای اخراج می‌کنند.

پیردوست با اشاره به اینکه کار کردن با مهران مدیری همیشه برایم لذت‌بخش بوده است، تأکید کرد: هیچ‌وقت نمی‌توانم بگویم کدام فیلم و اثرم را بیشتر از همه دوست دارم اما کاراکتر "پاورچین" و "مرد هزار چهره" را بسیار دوست داشتم. عمدتاً کار با مهران مدیری همیشه برایم لذت‌بخش بوده است. بسیاری این روزها به من گفتند که چرا با مهران مدیری کار نکردم،‌ چون بعد از «قهوه تلخ» دعوت نشدم. البته شاید شرایط هم به این‌گونه رقم خورده است. با این حال برای او احترام قائلم و دوستش دارم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مهمان "دورهمی" مهران مدیری نشدید، گفت: برنامه "دورهمی" پیش نیامد! البته که زیاد تمایلی به این برنامه‌ها نشان نمی‌دهم و زیاد اهل خودنمایی، جنجال و چالش نیستم. همیشه طنز را دوست داشتم حتی در کارهایی که با مسعود کیمیایی داشتم یک شمّه‌ای از طنازی را به رخ کشیدم. اما با کارهای مهران مدیری یک باره به شخصیت کاملاً طنزی تبدیل شدم.

پیردوست بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دلایل کم‌کاری و فراموش نشدن یکسری از بازیگران را همیشه در صحنه بودن یک عده خاص دانست و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که کمتر از گذشته به ما کار می‌دهند. البته که یکسری از جوانان تازه‌نفس آمده‌اند و قاعدتاً بیشتر کار می‌کنند و وضعیت بودجه‌ای سازمان صداوسیما هم مناسب نیست ولی در این شرایط هم یکسری هستند که این کار هنوز تمام نشده سرکار دیگری‌اند. این توجه به یک عده خاص امثالِ ما پیشکسوتان که اغلب فراموش می‌شویم یا کم‌کار، را آزرده می‌کند.

نظرات بینندگان