arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

دلایل پنهان اضافه وزن (قسمت ششم)

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می‌گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می‌گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مرتب ورزش می‌کنید و به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید، اما باز هم اضافه وزن دارید، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز مورد توجه قرار دهید:

سیب زمینی

در کنار غذا سفارشات جانبی دارید

بسیاری از افراد عادت دارند در کنار غذای خود سفارشاتی جانبی مانند سیب زمینی سرخ کرده را سفارش می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود بیشتر با خطر افزایش وزن رو به رو شوند. سعی کنید به عنوان مکمل غذا سالاد سفارش دهید.

خامه

خامه مصرف می‌کنید

بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها حاوی خامه هستند، اما حتی اندکی خامه نیز می‌تواند منجر به خطر افزایش وزن باشد.

آخر هفته

عادت‌های بد آخر هفته

بسیاری از افراد در طول آخر هفته کالری بسیار زیادی را مصرف می‌کنند. این موضوع معمولا با سفارش پیتزا، همبرگر یا غذا‌های پر کالری رخ می‌دهد. البته برخی رژیم‌ها اجازه ناپرهیزی آخر هفته را می‌دهند، اما نه در حدی که کل کالری سوزی هفته جبران شود.

شنبه

شما در مورد روز شنبه استرس دارید

جالب است بدانید بسیاری از پرخوری‌های روز جمعه به استرس‌های کاری روز شنبه باز می‌گردد. درواقع، چون افراد نگران روز کاری خود هستند، در مصرف کالری‌ها زیاده روی می‌کنند.

پیتزا

قوانین رژیم غذایی خود را می‌شکنید

درست است که کالری شماری مهم است، اما وقتی بدون مشورت با متخصص تغذیه و بر اساس صلاحدید شخصی، رژیم خود را تغییر می‌دهید، درواقع حتی با وجود کالری شماری درست، قوانین کاهش وزن خود را می‌شکنید. چرا که برخی از خوراکی‌ها باعث افزایش اشتها می‌شوند.

نظرات بینندگان