arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

۱۱ مهر ۱۳۴۵؛ جلال طالبانی کشته شده؟+عکس

روایت روزنامه «اطلاعات» از آیا جلال طالبانی کشته شده، در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۴۵، را در این گزارش بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روایت روزنامه «اطلاعات» از آیا جلال طالبانی کشته شده، در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۴۵، را در این گزارش بخوانید.

در این مطلب آمده است:

گزارش خبرنگاران ما در مناطق مرزی حاکیست که از چندروز پیش مجددا زدو خوردهای پراکنده بین اکراد و قوای دولتی عراق درگیر شده و تاکنون تلفاتی به هردوطرف وارد آمده است.

روز گذشته شایع شد سرهنگ جلال طالبانی که سالها با ملا مصطفی بارزانی رهبر اکراد همکاری فعالانه ای داشت و اخیرأ از او جدا شده و درصف مخالفین ملا قرار گرفته بود،بطور مربوزی دربغداد کشته شده است.


گفته میشود عده ای از طرفداران ملامصطفی بارزانی ، محل اقامت سرهنگ طالبانی را در بغداد با پرتاب نارنجک منهدم کرده اند و در نتیجه سرهنگ طالبانی کشته و سه نفر از یاران او بسختی مجروح گردیده اند که اکنون حالشان وخیم است.

سرهنگ طالبانی در زمان همکاری با ملامصطفی، فرماندهی قسمتی از اکراد شمال را به عهده داشت و با مسافرتهای پی در پی به فرانسه ،آمریکا و انگلستان، توانسته بود توجه سران این کشورها را به آنچه که در شمال عراق می گذشت جلب کند. اگرچه هنوز قتل سرهنگ طالبانی ازصورت شایعه خارج نشده ولی این خبر انعکاس عجیبی در بین اکراد شمال این کشور داشته است.

نظرات بینندگان