arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

هاآرتص: حزب گانتز، ائتلاف کابینه با نتانیاهو را می‌شکند

منابعی در حزب وزیر جنگ اسرائیل می‌گویند این حزب حاضر است برای ممانعت از تشکیل کمیته‌ای جدید در کابینه، توافق ائتلاف با لیکود را بشکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی بامداد یکشنبه گزارش داد که حزب «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آتی در توافق چرخشی با حزب لیکود، قصد دارد مانع تشکیل کمیته جدیدی شود که پروتکل‌ها برای انتصاب مسئولان ارشد در خدمات مدنی را تعیین می‌کند.

به گزارش فارس، بر این اساس، منابع ارشد در حزب آبی‌وسفید به این روزنامه گفتند که این حزب با تشکیل این کمیته موافقت نخواهد کرد و در صورت نیاز توافق ائتلاف کابینه با لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را می‌شکند.

این منبع با بیان اینکه حتی اگر مخالفت با کمیته جدید نقض مفاد توافق با لیکود باشد، این کار را می‌کنند، توضیح داد: «تلاش لیکود برای سیاسی کردن موضوع انتصاب مقامات ارشد در اسرائیل باید همین امروز پایان یابد».

پیش از این، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست گفته بود لازم است بعد از پایان بحران شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، کابینه نتانیاهو را سرنگون کنند.

لاپید پیشتر نیز با نامشروع و غیرقانونی خواندن نخست‌وزیری نتانیاهو، گفته بود او خطری است که اسرائیل را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان