arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

مهار ۱۳ رأس دواب و کشف ۸۴۰ کیلو مواد افیونی در اسفندک

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از مهار ۱۳ رأس دواب و کشف ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران در مرزهای "اسفندک" خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از مهار ۱۳ رأس دواب و کشف ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران در مرزهای "اسفندک" خبر داد.

سردار "محمد ملاشاهی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، پس از چند شبانه‌روز اقدامات و پیگیری‌های اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "اسفندک" شهرستان سراوان به دست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق موادمخدر در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند در منطقه و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردارملاشاهی با اشاره به شجاعت و هوشمندی مرزداران در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، تصریح کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله ۱۳ رأس دواب وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند و در مقابل نیز مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند.

وی ادامه داد: در نهایت با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن محموله موادمخدر و رها کردن دواب‌ها به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری و مرزداران موفق شدند در این عملیات ضمن مهار ۱۳ رأس دواب، مقدار ۸۴۰ کیلوگرم تریاک را توقیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد در مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان دلاور قرار دارد، اظهار داشت: مرزبانان استان با تمام توان در مناطق مرزی جنوب شرق کشور حضور فعال دارند و در راه حراست و پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با بلای خانمان سوز موادمخدر، مجاهدانه تلاش می‌کنند و با این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر اشرار و معاندین نظام و سوداگران مرگ تنگ کرده‌اند.

نظرات بینندگان