arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

نشانه‌هایی که شما بیش از حد نمک می‌خورید (قسمت سوم)

قرن هاست که انسان‌ها از نمک استفاده می‌کنند. علاوه بر چاشنی غذا، از این ماده سفید برای حفظ گوشت و ماهی نیز استفاده می‌شود. اما بدن انسان به مقدار مشخصی نمک نیاز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرن هاست که انسان‌ها از نمک استفاده می‌کنند. علاوه بر چاشنی غذا، از این ماده سفید برای حفظ گوشت و ماهی نیز استفاده می‌شود. اما بدن انسان به مقدار مشخصی نمک نیاز دارد.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، افرادی که به اندازه کافی سدیم مصرف نمی‌کنند، دچار مشکلات جدی بهداشتی می‌شوند، اما به نظر می‌رسد این احتمال وجود ندارد که مشکلات ناشی از عدم مصرف نمک در جامعه امروز رخ دهد. دولت کانادا تخمین می‌زند که کانادایی‌ها روزانه تقریباً ۳۴۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می‌کنند. این میزان بیش از دو برابر میزان توصیه شده در روز است. زیاده روی در مصرف نمک چه نشانه‌هایی دارد؟

تنفس

شما در تنفس مشکل پیدا کرده اید

خوردن مواد غذایی حاوی نمک زیاد، آب سلول‌ها را از بین می‌برد. اگر این مقدار مایع بیش از حد شود، ممکن است وارد ریه‌ها شود و جمع شود. مانند کسانی که از ذات الریه رنج می‌برند، تنفس دشوار خواهد شد. البته همه مشکلات تنفسی ناشی از نمک نیستند.

تهوع

احساس تهوع می‌کنید

افرادی که نمک زیادی مصرف می‌کنند گاهی حالت تهوع پیدا می‌کنند. اگر به دنبال یک وعده غذایی نمکی بار‌ها احساس تهوع کرده اید، باید با پزشک خود صحبت کنید. برای تسکین از این علامت، مصرف نمک خود را به میزان توصیه شده روزانه محدود کنید.

گیجی

احساس گیجی می‌کنید

نمک زیاد ممکن است در نهایت به سلول‌های مغز شما آسیب برساند و منجر به گیجی شود. اما، این تمام ماجرا نیست. برخی از افراد مبتلا به مسمومیت با سدیم به دنبال تجمع مایعات در مغز ناشی از مصرف زیاد سدیم، دچار تشنج می‌شوند و حتی به کما می‌روند.

اشتها

اشتهای خود را از دست می‌دهید

بعد از خوردن یک وعده غذایی خیلی شور، گرسنگی از بین می‌رود. مصرف نمک زیاد اشتها را کاهش می‌دهد. با این حال، این علامت لزوماً منجر به کاهش وزن نمی‌شود، زیرا غذا‌های شور اغلب چربی و کالری زیادی نیز دارند. صرف نظر از این، اگر نگران سلامتی خود هستید، به پزشک مراجعه کنید.

نظرات بینندگان