arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

پاسخ به یک پرسش مهم؛ آیا ماسک‌ در روزهای بارانی از کرونا پیشگیری می‌کند؟

در روزهای بارانی و مرطوب ماسک‌ها از انتقال کروناویروس پیشگیری نمی‌کنند. در ادامه با چگونگی مراقبت از خود در برابر کرونا، طی روزهای بارانی آشنا می‌شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهای بارانی و مرطوب ماسک‌ها از انتقال کروناویروس پیشگیری نمی‌کنند. در ادامه با چگونگی مراقبت از خود در برابر کرونا، طی روزهای بارانی آشنا می‌شویم.

ماسک صورت یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های پیشگیری کروناویروس است که دولت‌ها نیز استفاده از آن را توصیه می‌کنند؛ اما طبق گزارشی که در سایت «هاف‌پست» منتشر شده‌ است، ماسک‌ها در روزهای بارانی به خوبی کار نمی‌کنند و مانع از انتقال کروناویروس نمی‌شوند.

ماسک‌های یکبار مصرف را یک بار مصرف کنید

دانشمندانی که بر روی این موضوع مطالعات خود را انجام دادند، از دولت خود خواستار یک کمپین به بهداشت عمومی شدند تا به مردم اطلاع رسانی کند، آب و هوای مرطوب کارایی ماسک‌ها را پایین می‌ آورد. تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیکی در کینگ کالج لندن، پس از توفان‌های اخیر در لندن به روزنامه تایمز گفت: «اگر حالا این موضوع را اطلاع رسانی کنیم و توصیه‌های روشنی برای مردم پیشنهاد دهیم، نتیجه‌ی این مطالعات مفید خواهد بود. ماسک ها باید به طور منظم تعویض شوند و این امر در شرایط آب و هوای مرطوب بسیار اهمیت دارد».

ماسک‌ها از کاغذ ساخته شدند

ماسک های جراحی یکبار مصرف هستند؛ ولی اغلب مردم از آنها بارها استفاده می‌کنند که این اشتباه است؛ اما در هوای مرطوب، استفاده‌ی مکرر از یک ماسک می‌تواند درصد ابتلا به کرونا را به طرز چشمگیری افزایش دهد. پل هانتر، کارشناس بیماری‌های عفونی و استاد پزشکی در دانشگاه آنگلیای شرقی، پیش از این به هاف‌بریتانیا گفته بود که ماسک‌ها از کاغذ ساخته شدند. او گفته بود به این دلیل آن دسته از ماسک‌ها را یکبار مصرف می‌خوانیم زیرا در برابر آب آسیب دیده و از هم وا می‌رود. بنابراین بی‌فایده می‌شوند. ماسک‌های دیگر از جمله ماسک N95 و همچنین پوشش صورت پارچه‌ای نیز در آب و هوای مرطوب، مانند ماسک‌های جراجی آسیب پذیر هستند. تحقیقات می‌گوید: «به محض اینکه صورتتان خیس شد باید آن را خشک کنید و از ماسک جدید و خشک استفاده کنید».

نظرات بینندگان