arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

فرمانده سنتکام: ماندن آمریکا در عراق هرگز به افزایش تنش با ایران منجر نمی‌شود / حضور ما در تنگه هرمز با همکاری کشورهای حاشیه خلیج (فارس) صورت گرفته

مک کنزی در توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق مدعی شد: بقای نیروهای آمریکایی در عراق هرگز به افزایش تنش با ایران منجر نمی‌شود، بلکه هدف آمریکا در عراق، مبارزه با داعش است، زیرا داعش هنوز یک تهدید مستمر است و نبرد با آن ممکن است تا چند نسل دیگر ادامه یابد. ژنرال «کنت مک کنزی» در این گفت‌وگو ادعا کرد: حضور(آمریکا) در تنگه هرمز با همکاری کشورهای حاشیه خلیج (فارس) صورت گرفته است و سطح درگیری‌ها را کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده سنتکام در گفت‌وگو با یک مرکز مطالعات عربی نتوانست توجیه منطقی برای ماندن آمریکا در منطقه بیاورد.

به گزارش  فارس، فرمانده سنتکام در گفت‌وگوی اینترنتی با مرکز مطالعات و تحقیقات امارات نتوانست دلایل منطقی برای حضور آمریکا در منطقه بیان کند.

ژنرال «کنت مک کنزی» در این گفت‌وگو ادعا کرد: حضور(آمریکا) در تنگه هرمز با همکاری کشورهای حاشیه خلیج (فارس) صورت گرفته است و سطح درگیری‌ها را کاهش می‌دهد.

فرمانده سنتکام مدعی شد که این نیروها با هدف جلوگیری از هر گونه حمله تروریستی در تلاش برای تقویت پدافند موشکی در منطقه هستند.

وی ادامه داد: برخی در تلاشند ما را مجبور به عقب نشینی از منطقه کنند، در حالی که ما عقب نشینی نخواهیم کرد، زیرا ما به وظیفه خود در قبال تأمین امنیت آن(منطقه) متعهد هستیم.

ژنرال مک کنزی همچنین گفت که امنیت و ثبات منطقه فقط به نیروهای آمریکایی بستگی ندارد، بلکه شرکای مهمی نیز وجود دارد.

فرمانده سنتکام در ادامه درباره دلیل حضور آمریکا در منطقه گفت: آمریکا از بودن در منطقه دو نفع می‌برد؛ اول اینکه از تهدیدهای تروریستی که ایالات متحده را از سمت خاورمیانه تهدید می‌کند، خلاصی می‌یابد و دوم اینکه آمریکا از دریانوری در منطقه و ذخایر نفتی آنجا حفاظت می‌کند، زیرا این موضوع برای اقتصاد بین المللی مهم است.

فرمانده نیروهای سنتکام همچنین گفت که در حال حاضر کار برای تقویت سامانه‌های دفاعی ضد موشک‌های بالستیک کشورهای حوزه خلیج (فارس) در جریان است.

از سوی دیگر مک کنزی در توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق مدعی شد: بقای نیروهای آمریکایی در عراق هرگز به افزایش تنش با ایران منجر نمی‌شود، بلکه هدف آمریکا در عراق، مبارزه با داعش است، زیرا داعش هنوز یک تهدید مستمر است و نبرد با آن ممکن است تا چند نسل دیگر ادامه یابد.

نظرات بینندگان