arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

همایون شجریان خطاب به مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند: تصمیم ستاد کرونا این بود که آیین اقامه نماز بر پیکر پدرم، به شکل محدود برگزار شد

همایون شجریان فرزند خسرو آواز ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شرایط جامعه تصمیم گرفت تا آیین اقامه نماز و خاکسپاری به صورت محدود برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همایون شجریان فرزند خسرو آواز ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شرایط جامعه تصمیم گرفت تا آیین اقامه نماز و خاکسپاری به صورت محدود برگزار شود.

به گزارش ایرنا وی پس از انتقال پیکر پدرش به فرودگاه در جمع مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند، حضور یافت و افزود: ما دوست داشتیم تا آیین باشکوهی برای پدرم برگزار کنیم اما شرایط کرونا اجازه نداد.

وی همچنین روز گذشته نیز در میان مردمی که پس از شنیدن خبر درگذشت پدرش در مقابل بیمارستان جم تهران حضور داشتند، حاضر شد و اظهار داشت: خاکسپاری پدرم در جوار آرامگاه فردوسی تصمیم خانوادگی بوده است.

استاد محمدرضا شجریان که برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز، پنجشنبه در بیمارستان جم تهران درگذشت.

استاد آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

استاد آواز و خواننده پیشکسوت ایرانی در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

نظرات بینندگان