arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

شوالیه ای که فریب تلویزیون را نخورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: سالها پیش در سفری نوروزی با یکی از تهیه کننده های مطرح تلویزیون همراه بودیم. خاطرات زیادی گفته شد و نظراتی رد و بدل گردید اما مهم‌ترین نکته ای که بعد از گذشت سال ها هنوز در ذهنم مانده ماجرای دعوت از استاد شهرام ناظری به برنامه ویژه نوروز یکی از شبکه ها بود.
آقای تهیه کننده معتقد بود سیاست های صدا‌و سیما در ایام نوروز به گونه ایست که حتی می توان تتلو و آرمین خوانندگان غیر مجاز رپ را روی آنتن برد! او تعریف می کرد که بعد از قهر استاد شجریان و نامه معروفش به ضرغامی مبنی بر عدم رضایت نسبت به پخش آثارش از رادیو و‌تلویزیون نگاه مسوولین این رسانه به قطب دیگر موسیقی اصیل یعنی شهرام ناظری بود‌که وی را به نوعی جایگزین شجریان کنند.او اعتراف کرد که حتی تا مبلغی نجومی هم حاضرند برای حضور شوالیه آواز در ویژه برنامه نوروز هزینه کنند! مبلغی که برای خوانندگان دیگر نهایتا ده میلیون تومان بود. گویا تماس از سوی هماهنگ کنندگان برنامه با شخصی استاد برقرار شده و پیش از آنکه صحبتی از مبلغ شود جناب ناظری تلویحا اعلام آمادگی می‌کنند اما نظر نهایی را به مدیر برنامه هایشان محول می کنند.

در‌مذاکرات صورت گرفته با مدیر برنامه که خود از اهالی سرشناس موسیقی هست هم مشکلی پیش نمی آید تا آنجا که تهیه کننده از مبلغ پیش بینی شده پرده برداشته و برای واریز مبلغ شماره حساب می خواهد!

وقتی موضوع به گوش شهرام ناظری می رسد خیلی محترمانه قید حضور در تلویزیون را زده و بازیگر سناریویی که برای رو در رویی او با شجریان نوشته شده نمی‌شود .

اینچنین است رسم و آیین مهر ورزی در میان هنرمندان با اصالت و راز ماندگاری شان در دل‌ها .

درود بر شوالیه موسیقی سنتی ایران استاد شهرام ناظری. یاد و نام بزرگ خداوندگار آواز محمد رضا شجریان جاودانه و سبز.

نظرات بینندگان