arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

نشست وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان و روسیه پشت درهای بسته

نشست وزیران امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای بررسی راههای پایان جنگ در قره باغ برگزار شد. خبرگزاری دولتی تاس روز جمعه اعلام کرد: نشست سرگئی لاوروف، جیحون بایراموف و زهراب مناتساکانیان در پشت درهای بسته جریان دارد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز گذشته در بیانیه ای از وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست وزیران امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای بررسی راههای پایان جنگ در قره باغ برگزار شد.

خبرگزاری دولتی تاس روز جمعه اعلام کرد: نشست سرگئی لاوروف، جیحون بایراموف و زهراب مناتساکانیان در پشت درهای بسته جریان دارد.

این مذاکرات سه جانبه برای حل مناقشه قره باغ، در ساختمان ضیافت های رسمی وزارت امور خارجه روسیه برگزار می شود و در پایان آن ممکن است نشست مطبوعاتی برگزار شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز گذشته در بیانیه ای از وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.

پوتین در این بیانیه از طرف های مناقشه قره باغ دعوت به توقف اقدامات جنگی برای اهداف انسانی و مبادله اسرا و تخلیه اجساد سربازان کشته شده از میدان جنگ کرد.

دور جدید جنگ در منطقه مناقشه قره باغ روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و طرف های ارمنی و آذربایجانی یکدیگر را به آغاز اقدامات نظامی متهم کرده اند.

روسیه به عنوان یکی از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از دو دهه پیش برای حل مساله قره باغ تلاش می کند اما تاکنون این تلاش های بی نتیجه مانده است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان