arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

ترامپ: ایران اگر کرم بریزد بلایی سرش می آوریم که تا حالا سابقه نداشته!

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر علیه ایران اظهارنظر کرده است. او گفت: «ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر کرم بریزید و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.» لحن رکیک رئیس‌جمهور آمریکا در این بخش از مصاحبه، مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده بار دیگر ایران را تهدید کرده و گفته اگر ایران کاری علیه آمریکا انجام دهد، واشنگتن آن را پاسخ خواهد داد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر علیه ایران اظهارنظر کرده است.

او گفت: «ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر کرم بریزید و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.» 

لحن رکیک رئیس‌جمهور آمریکا در این بخش از مصاحبه، مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

پایگاه روزنامه «ایندیپندنت»، در خبری فوری درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است.

پایگاه روزنامه «مترو» هم برای پوشش این خبر، ترامپ را فردی «بد دهن» توصیف کرده و نوشته استفاده او از دشنام فوراً با انتقاد در فضای مجازی روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران، او را به دلیل استفاده از لحن نامتناسب با جایگاه ریاست‌جمهوری، مورد انتقاد قرار دادند. 

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

نظرات بینندگان