arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

نظرسنجی واشنگتن پست: بایدن با ۵۵ درصد آرا از ترامپ جلو افتاده است/جایگاهی بهتر از همه رقبای انتخاباتی آمریکا از سال ۱۹۳۶

جو بایدن در آخرین نظرسنجی ها از ترامپ پیشی گرفته است و بررسی ها نشان می دهد که بایدن در این مرحله از هر رقیب دیگری از ۱۹۳۶ و از زمان اولین نظر سنجی های علمی رقابت های ریاست جمهوری آمریکا وضعیت بهتری دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سی ان ان، نظرسنجی واشنگتن پست که روز یکشنبه منتشر شد نشان دهنده قدرت بایدن است چرا که با  داشتن ۵۵٪ آرا از ترامپ پیشی گرفته است.
این نظرسنجی سومین نظرسنجی ملی با کیفیت بالا در آمریکا بوده است  که در این هفته منتشر شد و بایدن را با حداقل ۱۰ امتیاز بالاتر از ترامپ ارزیابی می کند.
بنابراین گزارش، این موقعیتی بی سابقه برای یک رقیب انتخاباتی در کمتر از ۲۳ روز به انتخابات است.
در ۲۱ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال ۱۹۳۶، از بین ۵ رقیبی که حضور داشته اند ، تنها یک نفر (بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲) با بیش از ۵ امتیاز از رقیب پیشی گرفته بود. هیچ یک از این پنج نفر بیش از ۴۸ درصد آرا را در نظرسنجی ها کسب نکردند.
به عبارت دیگر ، بایدن اولین رقیبی است که در این مقطع از مبارزات انتخاباتی بالای ۵۰٪ آرا را دارد.
این شرایط همچنین تفاوت چشمگیری با مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را نیز نشان می دهد. در آن انتخابات در حالی که هیلاری کلینتون در اکتبر ۲۰۱۶ با ۷ امتیاز بالاتر از ترامپ بود ، هرگز به  ۵۰ درصد آرا نزدیک نبود. ترامپ برای کسب پیروزی در سال ۲۰۱۶ سهم عمده از آرای رای دهندگان بلاتکلیف را بدست آورد.
بررسی ها نشان می دهد که اکنون  اگر هر رأی دهنده  بلاتکلیف به سمت ترامپ برود ، باز هم در سطح کل کشور حدود ۵ تا ۶ امتیاز پایین تر از بایدن است.
بنابراین گزارش، نظرسنجی های جدید روز یکشنبه CBS News و YouGov هم نشان می دهد که بایدن در برخی از مناطق مهم  بیش از ۵۰٪ آرا را دارد. وی در میشیگان و نوادا با داشتن ۵۲ تا ۴۶ درصد آرا پیشرو است. در آیووا ، ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶،  ۹  امتیاز کسب کرد این رقابت در ۴۹٪ مساوی است.
مجموعه نظرات تا امروز نشان می دهد که نحوه برخورد ترامپ با ویروس کرونا از مهمترین عوامل شکست وی است . بر همین اساس به احتمال زیاد اکثریت رای دهندگان بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده ترجیح می دهند.

منبع: شفقنا

نظرات بینندگان