arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
در گفتگو با «انتخاب»؛

نماینده زاهدان: سربازی شهید نشده؛ تمام نیروهایی که در درگیری‌های اخیر مرزی شهید شدند، درجه‌دار و کادری بودند / اینکه می گویند سربازان بدون آموزش به مناطق اعزام می شوند، اشتباه است

تمام نیروهایی که در درگیری‌های اخیر شهید شدند، درجه‌دار و کادری بودند. تمام مسئولان نظامی و امنیتی در دستگاه‌های مختلف تلاششان بر آن است امنیت را در مرزهای کشور حفظ کنند که خداروشکر تا امروز در این مهم موفق بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، گفت: اینکه می گویند نیروها و سربازان تازه خدمت بدون آموزش لازم به مناطق اعزام می‌شوند، از أساس اشتباه است. تمام پادگان‌ها، سربازان را تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهند و سربازان متناسب با دوران آموزشی گذرانده شده به مناطق اعزام خواهند شد که البته همین اعزام نیز توامان با آموزش است.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در گفت‌وگو با «انتخاب» و در پاسخ به امکان تغییرات در قوانین سربازی در پی حوادث اخیر و شهادت تعدادی از مرزبانان جهت جلوگیری از حضور سربازان تازه خدمت در مناطق پرخطر، گفت: اصلا چنین برداشتی درست نیست. تمام نیروهایی که در درگیری‌های اخیر شهید شدند، درجه‌دار و کادری بودند. تمام مسئولان نظامی و امنیتی در دستگاه‌های مختلف تلاششان بر آن است امنیت را در مرزهای کشور حفظ کنند که خداروشکر تا امروز در این مهم موفق بودند.

این نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موفقیت نیروهای امنیتی و نظامی در مناطق مرزی در حالی اتفاق افتاده است که همواره گروهک‌ها و معاندین و وابستگان بیگانگان در تلاش هستند تا با درگیری و أنواع شیطنت‌ها به منافع ملی آسیب برسانند ولی هیچگاه به هدف خود نرسیدند. مجلس شورای اسلامی قطعا روی این مسائل نظارت دارد و هرگاه نیاز به همکاری باشد، اقدام خواهد کرد.

وی افزود: من طی چند روز گذشته به منزل هر 3 شهید مرزبان رفتم و با خانواده محترم ایشان دیدار کردم. نباید فراموش کنیم مجاهدتی که این بچه‌ها انجام دادند، اعم از سربازان و اعضای کادر چه در سپاه و چه در نیروی انتظامی و ارتش و ... قابل تقدیر و سپاس است.

مالکی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که قوانین مرتبط با سربازی ذیل بحث اصلاح قوانین مرزبانی، دچار تغییر و تحولاتی قرار بگیرد، تصریح کرد: ما همه موارد مرتبط را بررسی و مورد بازنگری قرار می‌دهیم. البته بحث سربازی با موضوع مرزبانی کاملا متفاوت است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی وجود دارد تا از اعزام سربازان تازه خدمت به مناطق مرزی و خطرناک گرفته شود و به جای آن نیروهای مجرب و درجه‌دار به این مناطق اعزام شوند، اظهارکرد: این مساله که نیروها و سربازان تازه خدمت بدون آموزش لازم به مناطق اعزام می‌شوند، از اساس اشتباه است. تمام پادگان‌ها، سربازان را تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهند و سربازان متناسب با دوران آموزشی گذرانده شده به مناطق اعزام خواهند شد که البته همین اعزام نیز توامان با آموزش است.

وی همچنین درباره احتمال ایجاد تغییرات در مدت سربازی و نحوه تقسیم بندی سربازان، تصریح کرد: بحث تقسیم‌بندی سربازان یک موضوع درون سازمانی است و درباره موضوع مدت سربازی هم چیزی هنوز مطرح نشده است.

نظرات بینندگان