arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

دختر ۱۰ ساله‌ای در شاهین‌دژ قربانی کرونا شد

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: یک دختر ۱۰ ساله در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید راثی این شهرستان درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: یک دختر ۱۰ ساله در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید راثی این شهرستان درگذشت.

اسماعیل فرحناک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دختر که دانش‌آموز در پایه چهارم ابتدایی تحصیل می‌کرد از سه ماه قبل به علت بیماری کرونا در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری شده بود که روز گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این دانش‌آموز دارای بیماری زمینه‌ای خونی بوده که به همپوشانی با بیماری کرونا پس از سه ماه مقاومت فوت کرد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه این اولین مورد فوتی کرونا در سنین پایین است، اضافه کرد: هم‌اکنون مجموع فوتی‌های این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به ۵۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

فرحناک تاکید کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا بهترین راهکار در این مورد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه مراسم های خانوادگی و تجمع های گروهی بیشترین عامل شیوع بیماری کروناست، افزود: بیماران در فصل پاییز در صورت ابهام در خصوص ابتلا به ویروس کرونا یا آنفولانزا، نخست با خودمراقبتی و استراحت برای درمان تلاش و با مشاهده علائم شدید کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

نظرات بینندگان