arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آصفری، نماینده مجلس، در گفتگو با «انتخاب»:

اگر طرح سوال و استیضاح روحانی پیگیری شود، او از این مجلس رای کفایت نمی تواند بگیرد / برای ما جای سوال است که چرا قالیباف این طرح را در دستور کار قرار نمی‌دهد

من یکی از امضاکنندگان طرح سوال از آقای روحانی هستم و اعتقاد دارم که ایشان باید بیایند پاسخگو باشند ولی متاسفانه برای ما سوال است که چرا رییس مجلس این طرح سوال را در دستور کار قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، برخی نمایندگان هم موضوع استیضاح آقای روحانی را دنبال می‌کنند که اگر مطرح شود، آقای روحانی از این مجلس نمی‌تواند رای کفایت را دریافت کند ولی هیات رییسه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده مجلس گفت: برخی نمایندگان موضوع استیضاح آقای روحانی را دنبال می‌کنند که اگر مطرح شود، آقای روحانی از این مجلس نمی‌تواند رای کفایت را دریافت کند ولی هیات رییسه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشت: واقعیت این است که بخش اعظمی از مشکلات امروز کشور ناشی بی‌تدبیری و نداشتن برنامه از سوی مسئولان دولت است. دولت در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی اشتباهات زیادی داشته است که می‌توانست از بروز این اشتباهات را از طریق مشورت با کارشناسان و منتقدان یا همین طور همکاری با قوا در تنظیم لایحه یا برنامه مشترک، جلوگیری کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: البته من اعتقاد دارم که بخش دیگری از مشکلات امروز کشور ناشی فشارهای غرب در موضوعات مختلف مثل برجام و موضوعات تسلیحاتی و امثال آن است و همین طور شیوع کرونا نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به طرح سئوال از رئیس جمهور، گفت: اتفاقا من یکی از امضاکنندگان طرح سوال از آقای روحانی هستم و اعتقاد دارم که ایشان باید بیایند پاسخگو باشند ولی متاسفانه برای ما سوال است که چرا رییس مجلس این طرح سوال را در دستور کار قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، برخی نمایندگان هم موضوع استیضاح آقای روحانی را دنبال می‌کنند که اگر مطرح شود، آقای روحانی از این مجلس نمی‌تواند رای کفایت را دریافت کند ولی هیات رییسه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

آصفری تاکید کرد: من فکر می‌کنم که آقای روحانی بیشترین نقش را در این اتفاقات داشتند چون به هرحال فرمان هدایت دولت در دستان ایشان است. شاید اگر دولت اینقدر در انتخاب وزرا یا برخی تصمیمات با مجلس لجبازی نمی‌کرد، امروز وضعیت کشور اینچنین نبود.

وی در پاسخ به سئوالی درمورد چرایی عدم پیگیری این طرح توسط هیئت رئیسه، تصریح کرد: اسم آن را نمی‌توان مصلحت اندیشی گذاشت. چون طبق قانون هیات رییسه مکلف به ارایه طرح‌ها به صحن علنی است ولی آنان به قانون تمکین نکرده و تاکنون هم به این اقدامشان پاسخگو نبودند.

وی در ادامه افزود: بیش از 200 نماینده طرح سوال از آقای روحانی را امضا کردند ولی هنوز هیات رییسه مجلس اجازه ورود طرح سوال به صحن علنی را ندارد و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان