arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

ارتش عراق: کشف بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران

همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد.  دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد.

 دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.

قاچاق دارو در قالب محموله ۱۹ کامیون بار دیگر بر گمانه‌زنی‌ها در خصوص شکل‌گیری شبکه سازمان یافته قاچاق در ایران دامن زده است.

در همین حال، خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از رئیس سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد که قاچاق دارو از کشور به علت قیمت پایین آن در ایران و افت ارزش ریال نسبت به ارز کشورهای همسایه به مراتب نسبت به قبل بیشتر شده است و قاچاقچیان با سوءاستفاده از این فرصت با خروج دارو سودهای سرشاری کسب می‌کنند.

منبع: یورو نیوز

نظرات بینندگان