arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۵ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معلم فرانسوی که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود سر بریده شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۲:۲۶

یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود سر بریده شد. فرد مهاجم به این معلم تاریخ به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد. این حادثه حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد. رئیس جمهوری فرانسه قرار است تا ساعاتی دیگر در محل حادثه حضور پیدا کند.

جانشین فرمانده قدس: پسرفت و رسوایی نصیب سازشکاران است
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۲:۲۵

سید محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر جمعه در پنجمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: جریان مقاومت ادامه داشته و ادامه خواهد داشت و تجربه ثابت کرده خط و محور مقاومت، همواره پیروزی و پیشرفت نصیبش شده و آنچه نصیب دشمن شده پسرفت و رسوایی است.

ممنوعیت تردد از اعلام تا اعمال! / ممنوعیتی که تنها ۲۴ ساعت دوام داشت
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۰:۴۷

در حالی که چهارشنبه هفته گذشته اعلام شد به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ممنوعیت تردد تا روز یکشنبه برای پنج استان انجام خواهد شد به نظر می رسد این ممنوعیت تردد تنها ۲۴ ساعت دوام داشته است؛ چرا که براساس اطلاعات و اخبار رسیده از شهروندان و تصاویر دوربین های نظارت تصویری سازمان راهداری، هم اکنون تردد در برخی از این محورها مانند آزادراه تهران-شمال و محور چالوس به صورت روان در جریان است و هیچ محدودیتی برای عبور و مرور از این مسیرها وجود ندارد!

حمله تند ذوالنوری به روحانی: با این منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم راضی شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۰:۴۶

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب توییتری خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه راخواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمیشوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود».

علم الهدی: این که تاریخ اسلام را تحریف کرده و بگوییم راهکار ما این است که با دشمن بسازیم، با حادثه‌ ی ثقیفه بنی ساعده چه فرقی دارد؟
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۹:۰۰

مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت، مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، این مشکل مخصوص دوران یزید، معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس در صدرا اسلام نبود، متأسفانه الان هم همین مشکل وجود دارد.

آقاتهرانی: تا می‌گوییم اختلاف نظر داریم می‌گویند وحدت شکنی کردند/ ملزم به پیروی از فراکسیون انقلاب اسلامی نیستیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۸:۵۹

تشکیل فراکسیون مستقلین ولایی و اظهارات اخیر «مرتضی آقاتهرانی» دبیر کل جبهه پایداری، ذهنیت جا افتاده برای یکدستی مجلس یازدهم را با تردیدهای جدی مواجه کرده است.

انتقاد رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از روحانی: حرفی زد که معنای کرنش داد
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۸:۵۹

اینکه وسط کارزار فشار حداکثری ترامپ یک مقام ارشد اجرایی حرفی بزند که معنای کرنش بدهد؛ اشتباهی راهبردی است

ترامپ: ایرانی ها می‌خواهند توافق کنند؛ من گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۹

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی پنج شنبه شب در شهر «گرینویل» ایالت کارولینای شمالی اظهار‌کرد: «نخستین تماسی که بعد از پیروزی من دریافت خواهیم کرد از جانب ایران خواهد بود. آیا می توانیم توافق کنیم؟ این کشور دارد با تحریم ها و همه کارهایی که ما انجام داده ایم به جهنم می رود.»

ترامپ اضافه کرد: «آن ها می خواهند توافق کنند. من گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید. چون اگر صبر کنید خیلی سخت تر می شود ولی گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید چون الان نمی توانید توافق کنید.»

واکنش «سایه» به درگذشت شجریان
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۸

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ.ا.سایه) گفت: بارها گفته‌ام که نمی‌توانم ایران را بی بودن شجریان تصور کنم. آن‌قدر زنده ماندم که این مصیبت را هم دیدم: «هر که را می‌خوانم از یاران ایام جوانی/ خاک پاسخ می‌دهد زان‌سوی مرز زندگانی»

شاید باید ۱۰ ‌سال بگذرد که بتوانم شعری برای شجریان بگویم. برای بزرگی این مصیبت کلمه ندارم. کلماتم سست و ضعیف و کم و کوچک و پوک است. نمی‌تواند دردم را بگوید. عاجزم از بیان. باید سال‌ها بگذرد...

سایه گفت: به امید دیدار هرچند دیگر امیدی نیست.

وزیر خارجه امارات: واکسن کرونا زدم
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۷

وزیر خارجه امارات متحده عربی با انتشار تصویر خود در حین تزریق واکسن کرونا، مدعی تزریق این واکسن شد. وبگاه روسیا الیوم نیز در این خصوص نوشت که به احتمال زیاد، عبدالله بن زاید واکسن «اسپوتنیک V» ساخت روسیه را به خود تزریق کرده است.

عربستان ۲۲ نفر را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۰۸:۵۴

مقام‌های سعودی پنجشنبه شب از دستگیری ۲۲ نفر در ارتباط با یک پرونده فساد مالی بزرگ در منطقه ریاض خبر دادند. یک منبع اعلام کرد که کل مبالغ توقیف شده شامل وجه نقد، املاک و مستغلات، حساب های بانکی، مبالغ ارزی و کارت های اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۹۰ ریال سعودی بوده است.

آمریکا یک ایرانی را به ۲۳ ماه زندان محکوم کرد
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۰۸:۵۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد جمعه گزارش داد که آمریکا یک شهروند ایرانی به نام «سید سجاد شهیدیان» را به اتهام «نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران» به ۲۳ ماه زندان محکوم کرد.

در کیفرخواستی که اردیبهشت امسال در یک دادگاه فدرال در ایالت مینه‌سوتا مطرح شد، شهیدیان ۳۳ ساله، «وحید ولی» و شرکت آنها به نام Payment۲۴ به نقض تحریم‌های آمریکا، پولشویی، سرقت هویت و کلاهبرداری مالی اینترنتی متهم شدند.

شهیدیان مؤسس و مدیر اجرایی این شرکت است که در انگلیس بازداشت شد و به آمریکا مسترد شد. وحید ولی که ۳۳ سال سن دارد، بازداشت نشده است.

نظرات بینندگان