arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

خبرگزاری‌فرانسه: قربانیان جهانی کرونا از ۱.۱ میلیون نفر فراتر رفت

خبرگزاری فرانسه شامگاه روز جمعه خبر داد که تعداد قربانیان ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در سطح جهان از ۱.۱ میلیون نفر فراتر رفته است. در حالی که نرخ تلفات در جهان به حدود پنج هزار مورد در روز در مقایسه با بیش از هفت هزار و پانصد فوتی روزانه در ماه آوریل رسیده، «سومیا سوامیناتان» دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده است، تعداد جهانی قربانیان ویروس کرونا از یک میلیون و یکصد هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه شامگاه روز جمعه خبر داد که تعداد قربانیان ویروس کووید-19 (کرونا) در سطح جهان از 1.1 میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین آماری که سایت Worldometers نشان می‌دهد حاکی از آن است که قربانیان جهانی ویروس کرونا به حدود یک میلیون و یکصد و پنج هزار نفر رسیده و تعداد جهانی مبتلایان به حدود 40 میلیون نفر نزدیک شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درباره افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا بعد از خیزش ابتلا در جهان ابراز نگرانی کرد.

در حالی که نرخ تلفات در جهان به حدود پنج هزار مورد در روز در مقایسه با بیش از هفت هزار و پانصد فوتی روزانه در ماه آوریل رسیده، «سومیا سوامیناتان» دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است.

وی افزود: افزایش تلفات همیشه چند هفته از افزایش ابتلا عقب‌تر است. (بنابراین) نباید از این که میزان مرگ‌ومیر در حال کاهش است، احساس رضایت کنیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت در ادامه استفاده از رویکرد «ایمنی جمعی» را رد کرد و گفت: مردم درباره ایمنی جمعی صحبت می‌کنند. فقط باید در صورت وجود واکسن از آن صحبت کرد. باید ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند تا واقعاً زنجیره انتقال شکسته شود.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

نظرات بینندگان